OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 400 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Göteborg, Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?
Huvudsakliga arbetsuppgifter
De huvudsakliga arbetsuppgifterna innebär förvaltning och vidareutveckling av IT-nära eller verksamhetsnära system och att stödja verksamheten i systemadministrativa frågor mot kund.
Du arbetar i första hand i ett av våra anslutningsteam med att att ansluta nya kunder till Statens servicecenters tjänster genom att säkerställa förberedelser av system och leveransorganisation samt support för kunden. Du kommer även att arbeta med att migrera befintliga kunder till nytt lönesystem. I rollen ingår arbete med systemförvaltning, systemadministration, registervård, filinläsning, versionsbyten, nyinstallationer och tester avseende Statens servicecenters stödsystem och arbetar för att upprätthålla lönesystemets funktionalitet och informationsaktualitet i 2nd line support. Som systemadministratör medverkar du i kundmöten på operativ nivå och vid kravställning mot systemleverantör. I dina arbetsuppgifter ingår även att omsätta strategiska utvecklingsinitiativ till praktiskt utvecklingsarbete samt att utveckla och effektivisera processer/arbetsflöden inom lön.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Relevant akademisk examen eller motsvarande utbildning/kompetens
• Minst tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av projekt- och förändringsarbete
• Kunskap och erfarenhet gällande lönesystemet Primula
• Tidigare erfarenhet av systemförvaltning
• Arbetat med systemadministration inom löneområdet
• Kunskap om statliga avtal
Vidare ska du:
• Ha förmåga att engagera och driva arbetet framåt samt vara innovativ
• Vara pedagogisk och kommunikativ, du kan anpassa dig till olika intressenter för att beskriva tekniken på ett tydligt sätt i både tal och skrift
• Ha utvecklad samarbetsförmåga och god social kompetens
Övrigt
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Anställningen är placerad i Gävle
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Anställningen innebär en del resande
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.
Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Ghazal Hernesten Voghoui Saco-S, tel. 070-665 29 45, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582