OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en kommunikativ och serviceminded IT-servicetekniker med intresse av att ta dig an en avancerad teknisk infrastruktur? Vi söker dig som vill ansvara för Östgötatrafikens IT-plattform.
Dina arbetsuppgifter
I rollen ingår att upprätthålla en driftsäker infrastruktur, inklusive kravställande på leverantörer avseende datakommunikation, serverlösningar, datorarbetsplatser samt att ingå i allmän support och beredskapstjänst. Du kommer även att delta i och leda projekt som syftar till att utveckla och förvalta processer samt system där planering och viss ekonomisk uppföljning ingår.
Vi arbetar nära våra leverantörer, kunder och användare vilket bygger på förtroende och långsiktiga relationer. Detta innebär att du kommer att ha många externa kontakter med våra leverantörer och entreprenörer samt ett nära samarbete med andra funktioner inom företaget. En del av arbetet består även av att hjälpa användarna med olika ärenden av varierande svårighetsgrad.
Din profil
• Teoretisk utbildning inom server/nätverk eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
• Erfarenhet av arbete med verksamhetskritiska informationssystem
• Gedigen erfarenhet av datanätverk, VMWare (eller annan virtuell plattform), Citrix, Office 365, backup och återställning, övervakning, brandväggar
• Avancerad servermiljö: Erfarenhet eller dokumenterade kunskaper i MS Windows Server Operativsystem 2008 eller senare, Active Directory
• Säkerhetskopiering: Arbetat med minst en av de stora backupplattformarna (NetWorker, Symantec eller liknande)
Om du även har specialkompetens inom andra områden, till exempel Linux/Unix eller att arbeta med förvaltningsmodellen PM3 är detta meriterande.
För att trivas med tjänsten hos oss är det viktigt att du har ett genuint intresse för service och är synlig och tillgänglig. Du har en god förmåga att kommunicera och förstå andras behov samtidigt som du är driftig och beslutsam. Du planerar och organiserar ditt arbete väl och hanterar komplexa problem och situationer på ett självständigt och effektivt sätt.
Ansökningsförfarande
I denna rekrytering samarbetar Östgötatrafiken med Skill. Vi tillämpar löpande urval, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Logga in eller registrera ditt CV på www.skill.se. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Pehr Petersson på Skill, 013-473 20 65 alt. pehr.petersson@skill.se.
Om oss
På Östgötatrafiken erbjuds du stora utvecklingsmöjligheter och en spännande arbetsmiljö. Du arbetar nära verksamheten i vår mycket teknikintensiva organisation. Vi värnar om våra medarbetare och arbetar och agerar enligt våra kärnvärden öppenhet, professionalism och engagemang.
Östgötatrafiken har ca 150 medarbetare med huvudkontor i Linköping och en stor kundserviceverksamhet i Mjölby där vi har samlat funktioner som arbetar med bl. a trafikledning, trafikinformation, beställningar av färdtjänst och sjukresor samt kundservice backoffice. Därtill har vi egna kundcenter vid Resecentrum i Linköping och Norrköping. Vi har en budgeterad omsättning på ca 1,5 mdkr.
Kontaktpersoner på detta företaget
Pehr Petersson
0134732065
Pehr Peterson
Pehr Petersson
Pehr Petersson
013-473 20 65
Erica Wiquist
013-32 94 05
Caroline Asklöf
Emma Andersson
Caroline Asklöf
Elise Karlborg
013-473 20 64
Svanhild Johansson