Systemadministratör till Platform & Service Delivery

Arbetsbeskrivning

Cambio är en av Nordens ledande leverantörer inom e-hälsa med ett heltäckande erbjudande för hela kedjan inom vård och omsorg. Målet är att erbjuda de mest innovativa digitala lösningarna för regioner, kommuner och privata vårdgivare. Vi är i dag runt 800 anställda i flera länder. Cambio är certifierade av Great Place To Work och vi har placerat oss på topp 15-listan och fått utmärkelsen ”Sveriges Bästa Arbetsplats” 2020 och 2021!

Din roll och teamet

Traditionellt levererar Cambio produkter men bygger nu en organisation för att börja leverera tjänster. Vi söker dig som vill vara med att etablera infrastrukturen till det som ska bli Sveriges största elektroniska journalsystem.

Som medarbetare i Technical and Service Operations-teamet kommer du att ingå i ett team som driver och underhåller de viktigaste Microsoft-plattformarna för våra kunder. Du kommer att ansvara för att kommunicera driftkrav mot förvaltningsområdena och dokumentera dagliga driftrutiner. Du kommer att arbeta med administration och förvaltning av interna och externa miljöer.

På Cambio uppmuntrar vi egna initiativ som bidrar till utveckling av företaget och oss själva. För oss är det viktigt att du får möjligheten till att växa, både personligt och karriärmässigt. Vår kultur beskrivs genom tre ord ”Trust”, ”Care” och ”Together” som karaktäriserar allt vi gör på Cambio.

Om dig

Vi tror att du brinner för att lösa infrastrukturutmaningar. Du har god kommunikationsförmåga och har lätt för att samarbeta med interna och externa aktörer. Du löser problem utifrån ett faktabaserat förhållningssätt med mätbarhet och statistik. För att begränsa antalet incidenter är det viktigt att vara proaktiv och noggrann samt att kontinuerligt förbättra förvaltningen för att arbeta långsiktigt med stabilitet och säkerhet.

Krav 

- 3+ års erfarenhet av drift och underhåll av Windows-servrar
- Erfarenhet av nätverk, bekant med lastbalanserare, OTP, 2FA, brandväggar, routing
- Erfarenhet molnlösningar, exempelvis Azure, AWS eller annan
- Erfarenhet av Windows Clustering
- Erfarenhet av scripting och automatisering
- Erfarenhet av att arbeta med Kanban/Scrum
- Förmåga att kommunicera på svenska och engelska



Meriterande

- Erfarenhet av Linux
- Kännedom om DevOps-principer


Placeringsort: Linköping

För oss på Cambio är det viktigt med ett hållbart arbetsliv och därför tillämpar vi en hybrid arbetsmodell. Tillsammans med ditt team kommer ni överens om vilka dagar ni ska samlas på kontoret. Övriga dagar kan du arbeta hemifrån om du vill, men du är självklart alltid välkommen till kontoret också.
Omfattning: Heltid

Anställningsform: Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning

Övrigt: Systemadministratören kommer att arbeta med en tredjeparts kundmiljö med strikt säkerhetsåtkomst enligt Cambios säkerhetsprotokoll. Därmed kommer hen att ha tillgång till känsliga personuppgifter vilket berättigar till bakgrundskontroll av slutkandidat. Viss schemalagd beredskap tillkommer.
Urval sker löpande så varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt.

Vi uppmuntrar till och välkomnar alla ansökningar, men har tyvärr bara möjlighet att gå vidare med kandidater som befinner sig i Sverige och har rätt att arbeta här. Vi kommer att be om underlag under rekryteringsprocessens gång. 

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Cambio
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 mars 2022
  • Ansök senast: 28 augusti 2022

Liknande jobb


23 december 2024

23 december 2024

22 december 2024