Systemadministratör till Siemens Energy i Finspång

Systemadministratör till Siemens Energy i Finspång

Arbetsbeskrivning

Är du en kunnig administratör med erfarenhet från systemtunga roller? Är du dessutom driven och gillar att arbeta samordnande? Då kan det vara dig vi söker! Nu behöver vi på Experis utöka vårt grymma konsultteam med en Systemadministratör till Siemens Energy AB i Finspång. Välkommen med din ansökan!

Det här är ett konsultuppdrag som avser starta omgående. Du kommer att vara anställd av oss på Experis men arbeta hos Siemens Energy AB i Finspång. Tjänsten är på heltid och dina arbetstider kommer att vara vanliga kontorstider. Uppdraget förväntas pågå i ungefär sex månader med chans till förlängning.

Om företaget

Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner och ångturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan.

Arbetsbeskrivning

I din roll som Systemadministratör kommer du att hantera företagets projektdatabas och agera administrativt stöd till övriga organisationen. Du kommer att arbeta samordnande och jobba med uppföljning, planering och underhåll.

Exempel på arbetsuppgifter:

* Arbeta med uppföljningar av datakvaliteten
* Ansvara för regelbundna hälsokontroller
* Jobba med underhåll av åtkomsträttigheter
* Sköta underhåll av programstruktur och kontroverser per program
* Arbeta med kommunikation av ändringar och inmatningsförfrågningar
* Jobba med slutförande av KPI:er, både månadsvis och kvartalsvis

Du kommer också att arbeta med projektgenomförande och ständigt övervaka framsteg i arbetet. Som Systemadministratör agerar du stöd för analys, jobbar med förtydliganden och agerar som ett administrativt stöd till övriga i organisationen.

Vem är du?

För den här rollen ser vi att din utbildning bör vara högskoleexamen inom aktuellt område och/eller gymnasieutbildning med arbetslivserfarenhet.

Du har god förståelse för tidsplaner och har erfarenhet av administrativt arbete i olika system. Du vill stötta, koordinera och samordna i din roll och trivs med relativt tunga administrativa uppgifter. För att lyckas i rollen ser vi att du har arbetat i en liknande roll tidigare och har god administrativ förmåga. Du bidrar till god sammanhållning och utmanas och drivs av komplexa projekt med högt tempo. Som person är du målinriktad och lösningsorienterad med ett stort ansvarstagande för uppgiften.

Som person ser vi att du är stresstålig, noggrann och driven. Du behöver också vara van att arbeta med flera frågor parallellt mot fastställda deadlines. Du leder ditt arbete framåt med ett strukturerat tillvägagångsätt och är drivande och självgående. Vidare har du även goda språkkunskaper i både engelska och svenska, i så väl tal som skrift.

Vi ser gärna att du har god systemförståelse och är bra på att hantera systemadministrativa uppgifter. Det är även meriterande om du har erfarenhet i SAP och/eller likvärdiga system. Vana av arbete i Excel är ett krav för tjänsten.

Vad kan vi erbjuda dig

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla. Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Kontaktperson

Ansök via ansökningslänken här bredvid. Har du frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Eva Wisth på 011-19 18 97 eller på eva.wisth@se.experis.com. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2020
  • Ansök senast: 28 oktober 2020

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


Systemadministratör Unix Server – Linköping

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024

26 november 2024