OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu efter dig med bakgrund inom systemadministration och 2nd line support för ett uppdrag hos vår kund i Södertälje. Drivs du av att arbeta med problemlösning och söker efter nya möjligheter? Då är detta något för dig!
OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett av Sveriges största företag och erbjuder lastbilar och bussar för tunga transporter i kombination med ett bredd produktrelaterat utbud av tjänster. De har målsättningen att driva omställningen till ett hållbart transportsystem genom att utveckla säkra, smarta och energieffektiva transportlösningar som är bättre för både människor och vår planet. De har idag runt 50 000 medarbetare i cirka 100 länder och tillsammans med partners och kunder driver de omställningen mot en mer hållbar transportindustri och är både trendsättare och pionjärer inom elektrifiering och hållbara transportsystem.
Nu söker vi efter deras nästa Systemadministratör och 2nd linesupport för deras tidrapporteringssystem som används av alla 20 000 anställda hos en av deras kunder i Sverige.
Detta är ett tidsbegränsat uppdrag med start omgående fram tills 31/12 2024.
Du erbjuds
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Lösa inkommande ärenden till supporten (2nd line)
* Genomföra aktiviteter enligt definierat körschema (e.g kontroller)
* Övervaka och hantera felloggar för tidssystemet
* Delta i testning av ny funktionalitet i systemet
* Aktivt delta i förbättringsarbete
VI SÖKER DIG SOM
- Högskoleutbildning alt relevant YH-utbildning
- God generell teknisk kompetens/förståelse
- God förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ
- Erfarenhet från systemadministration i tidssystem/lönesystem/HR system och/eller erfarenhet av teknisk support
- Flytande i svenska och engelska, då kommunikationen sker på båda språk
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av schemaläggningssystem/tidrapporteringssystem
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Problemlösande
- Kvalitetsmedveten
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231