Systemadministratör/Avgiftshandläggare till Vård- och omsorgsavdelningen

Arbetsbeskrivning

På Tjörn får medarbetarna ta plats! Här finns plats för dig också!
”Vi hjälper varandra att se nya möjligheter.” ”Det finns en närhet till ledning och politiker.” ”Man tar vara på medarbetarnas resurser.” ”Det känns bra att jag kan bidra till att underlätta i människors vardag.”
Fyra röster från fyra anställda i Tjörns kommun. Enligt den senaste medarbetarundersökningen är vi som jobbar i Tjörns kommun väldigt engagerade i våra arbetsuppgifter. Vi har också bra kolleger, vi gillar våra chefer och rekommenderar gärna andra att söka sig hit.

Vill du vara med och göra skillnad för andra? Vare sig du är undersköterska, sjuksköterska, stödassistent, socialsekreterare eller någon annan yrkeskategori inom socialförvaltningen – hos oss får du jobba med andra engagerade medarbetare som vill göra livet lättare för dem som behöver det. Här får du också möjligheten att utvecklas i ditt jobb genom kompetensutveckling tillsammans med dina kolleger.

Vård och omsorgsavdelningen söker en driftig och prestigelös systemadministratör/avgiftshandläggare. Det är en delvis ny tjänst som kommer vara placerad på Biståndsenheten där dina närmaste kollegor kommer vara avgiftshandläggare/boendekoordinator, förste socialsekreterare, fyra socialsekreterare inriktning äldre samt två socialsekreterare inriktning LSS.

Vi är en flexibel arbetsplats där det finns det stor möjlighet för varje medarbetare att växa och utvecklas och vi strävar hela tiden mot att vara ett så effektivt team som möjligt. Den enskilde medarbetaren har stort eget ansvar samtidigt som det alltid finns en kollega nära till hands om man behöver hjälp. Vi uppmuntrar arbete hemifrån, i den mån det är möjligt och vi har flera planeringsdagar per år för att säkerställa att vi arbetar mot våra uppsatta mål.

Har du ett stort intresse för IT-system och administrativa uppgifter samt gillar problemlösning, har nära till skratt och en bra humor? Då kan du vara den vi söker!


ARBETSUPPGIFTER
I rollen som systemadministratör för vård- och omsorgsavdelningen är ditt uppdrag att säkerställa att vi förvaltar våra IT-system på bästa möjliga sätt och du ska ge stöd, information, utbildning och support till användare i de olika system som finns såsom ex Pulsen Combine, Visma, Samsa, Tes. Du kommer vara delaktig i införande av nya versioner, moduler och programuppdateringar samt skapa och uppdatera manualer samt hålla utbildningar för användare i våra IT-system. I detta arbete har du ett nära samarbete med socialförvaltningens systemförvaltare samt avdelningens digitaliseringsombud.

I rollen som avgiftshandläggare ansvarar du tillsammans med din kollega för fakturor till kund, dvs handlägger, utreder, beräknar och fattar beslut om avgifter. Uppdraget innebär dels att du ska ansvara för beräkning av avgifter utifrån gällande regler med utgångspunkt i socialtjänstlagen. Denna uppgift är en myndighetsutövning och innefattar att utreda, beräkna avgifter samt ta beslut om avgiftens storlek. Du håller dig ajour med gällande lagstiftning och ansvarar för att rätt faktura kommer ut till rätt kund i rätt tid.

Tjänsten kommer även innefatta andra administrativa uppgifter såsom sammanställning och inlämnande av statistikuppgifter ur verksamhetssystemet till ex Socialstyrelsen, ansvar för arkivering och inköp, osv.


KVALIFIKATIONER
För uppdraget krävs lämplig högskoleexamen med inriktning mot ekonomi, statsvetenskap, socialt arbete eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Arbetsuppgifterna ställer krav på hög förmåga att sätta dig in i systemlösningar och god förmåga att kommunicera, såväl muntligt som skriftligt, både med verksamhet och leverantörer. Du förväntas kunna arbeta självständigt, men även ha en god samarbetsförmåga.
Erfarenhet av systemadministration inom vård och omsorg är meriterande. Även erfarenhet av arbete med dokumentation i verksamhetssystem enligt SoL LSS och/eller HSL samt erfarenhet av avgiftshandläggning är meriterande.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
B-körkort erfordras.


ÖVRIGT
Intervjuer sker löpande under ansökningstiden.

Medarbetarna i kommunkoncernen ska ha en bra arbetsmiljö och arbete i balans med familj och fritid. Arbetsgivaren erbjuder förmåner som friskvårdssubvention. Du har även gratis medlemskap i personalföreningen TKFF, om du varit anställd mer än tre månader. Du får ett årskort till Nordiska akvarellmuseet.
Alla nya månadsanställda erbjuds en heldags kommunövergripande introduktionsdag. Är du tillsvidareanställd har du möjlighet att leasa en miljöbil som personalbil.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vi har upphandlat med bemannings- och rekryteringsföretag.

Om du har problem med att ansöka via programmet Offentliga jobb vänligen kontakta supporten via telefonnummer 0771-693 693.

Tjörn är ö-kommunen med hög kvalitet i verksamheterna och havet i blickpunkten. Tjörn placerar sig högt i rankningar när skolor, äldrevård samt säkerhet och trygghet mäts.
Kommunens ekonomi är stabil och har varit det i många år. Det gör att Tjörns kommun hela tiden kan utvecklas. God service och tillgänglighet är angelägna frågor liksom infrastruktur.
På Tjörn tror vi att konst och kultur ger muskler åt själen och rustar våra barn och ungdomar för ett gott liv.
Tjörn möjligheternas ö hela året och för hela livet är Tjörns vision.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Valåsen Margith Hansson
0304-60 13 16
Enhetschef hemtjänsten Yvonne Bloom
0304-60 11 07
Enhetschef Valåsen Lena Gilbertsson Thylèn
0304-60 12 72
Verksamhetsledare Lilldal Sara Johansson
0304-60 16 88
Verksamhetsledare Tubberödshus o Rönnängs äbo Aida Tegeltija
0304-601219
Enhetschef Lena Arvidsson
0304-60 14 70
Gruppledare Kvarnbacken Eva Arvidsson
0304-60 17 12
Gruppledare Hemtjänsten Ann-Sofie Kajbic
0304-60 17 09
Gruppledare hemtjänsten södra Tjörn Yvonne Eliasson
0304-60 17 16

Sammanfattning

Besöksadress

Kroksdalsvägen 1 SKÄRHAMN
None

Postadress

Kroksdalsvägen 1
SKÄRHAMN, 47180

Liknande jobb


Ekonomiassistent för vikariat

Ekonomiassistent för vikariat

27 december 2024