OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
Anställningarna är placerad inom Avdelningen för ekonomi-och konsulttjänster som har verksamhet i Östersund, Gävle, Stockholm och Sollefteå.
Avdelningen ekonomi- och konsulttjänster arbetar med löpande redovisning, bokslut, anläggning, order till inbetalning, fullständiga e-handelslösningar, systemstöd till våra kundmyndigheter samt specifika konsulttjänster till myndigheter.
Tjänsterna är placerade inom Enheten för systemadministration e-handel som ansvarar för förvaltning och utveckling av tjänsten och processen från beställning till betalning.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Den huvudsakliga inriktningen är systemadministrativa arbetsuppgifter och registervård inom e-handelsområdet bland annat inom leverantörs- och kundfakturaflöden, routing, abonnemang och elektroniska inköp.
Rollen omfattar löpande ärendehantering inom andra linjens support liksom vidareutveckling av processen och tjänsten och att stödja verksamheten i systemadministrativa frågor. Verksamheten är under utveckling och därmed finns stora möjligheter att utveckla både nuvarande innehåll och framtida arbetsuppgifter.
Rollen kan innefatta arbete i projekt, exempelvis som deltagare i utvecklingsprojekt alternativt projektteam för anslutning av nya myndigheter till Statens servicecenter. Arbetsuppgifterna utförs framförallt i systemen Visma Proceedo och Unit4 Business World
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Relevant akademisk examen eller motsvarande relevant utbildning, t ex yrkeshögskola inom system, eller motsvarande kompetens förvärvat på annat sätt.
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom systemadministration
• Erfarenhet av att ha arbetat inom support med ärendehantering
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Vara noggrann, säkerställa kvalitet
• Vara utvecklingsorienterad genom att bidra med strategiskt perspektiv
• Resultatinriktad genom att upprätthålla motivation och effektivitet tills att arbetet är utfört
• Att ge god service
• Att analysera och bryta ner problem i sina beståndsdelar
• Att skapa ett gott samarbete internt och med externa parter
Dessutom är det meriterande om du har:
• Kunskap och erfarenhet gällande Visma Proceedo
• Kunskap och erfarenheter av RPA samt AI inom ekonomiflöden
• Arbetat med systemadministration inom processerna ekonomi och inköp
• Statlig erfarenhet
Övrigt
Anställningarna är tillsvidare på 100 %. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Anställningarna är placerade i Sollefteå.
Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 22 augusti 2021. Vi vill att du tydligt motiverar i ditt CV hur du uppfyller kvalifikationerna.
Vi planerar att hålla intervjuer löpande.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.