Systemadministratörer till HR-avdelningen i Linköping

Systemadministratörer till HR-avdelningen i Linköping

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu systemadministratörer till Polisens administrativa center. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
HR-avdelningens främsta uppgift är att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik som stödjer Polismyndighetens korta och långsiktiga mål. Ansvaret omfattar följande områden arbetsgivarpolitik/avtal, chefs- och medarbetarskap, kompetens inklusive Polismyndighetens utbildningsverksamhet, arbetsmiljö och kultur. Vidare ansvarar avdelningen för värdeskapande samarbete med arbetstagar-organisationerna, myndighetens personalansvarsnämnd.
Polisens administrativa center (PAC) är en organisatorisk enhet inom HR-avdelningen. PAC är placerat i Linköping och ansvarar för hela Polisens personaladministration.
Arbetsbeskrivning
Ditt uppdrag blir att tillsammans med IT-avdelningen underhålla och utveckla lön- och personalsystemet Heroma som digital plattform för myndighetens HR-arbete. Du kommer tillsammans med övriga i gruppen utgöra den verksamhetsnära systemförvaltningen. Flera införanden väntas komma i närtid vilket innebär ett bredare uppdrag med fler/nya kontaktytor. Polismyndigheten har ett uttalat fokus på digitalisering.
Exempel på arbetsuppgifter kan vara:
felsökning, konfiguration och behörighetsadministration i Heroma
användarstöd till behörighetshandläggare, lönehandläggare m.fl.
ingå i andra linjens support för medarbetare och chefer

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
gymnasieutbildning
erfarenhet av lönesystem genom arbete med löneadministration, systemförvaltning och/eller systemadministration
god IT-kompetens

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
yrkesutbildning till lönespecialist eller motsvarande, gärna med systemprofil
erfarenhet av det personaladministrativa systemet Heroma
erfarenhet av testarbete

Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du strukturerar och driver ditt arbete framåt, du har lätt för att anpassa dig efter nya förutsättningar och ser möjligheter i förändringar. Du tar initiativ och kommer med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Du har lätt för att förstå numeriska underlag och löser gärna komplexa problem med din analytiska förmåga. Vidare har du en god kommunikationsförmåga och ett gott omdöme där du gör avvägningar och prioriteringar på ett bra sätt. Du är lyhörd inför dina kollegor och andra medarbetare och trivs bra i din yrkesroll.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Tomas Liljemark
010-563 51 56
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Sanna Nilsson
sanna.nilsson@polisen.se
Fackliga företrädare
SACO
114 14
Sofia Ask, Polisförbundet
010 563 87 10
Johan Gertz, Fackförbundet ST
010 56 770 92
Karna Tillheden, SEKO Polisen
0732 49 04 22
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Linköping
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Systemadministratör
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 16 januari 2023. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A712.126/2022 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Postadress

Tornbyvägen 1
Linköping, 58107

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024

Medlemsadministratör med systemvana

Medlemsadministratör med systemvana

21 november 2024