Systemadministratör/Kvalificerad första-linjen-support

Arbetsbeskrivning

Universitetsförvaltningen stödjer Karolinska Institutets institutioner och ledning. Universitetsförvaltningens mål är att ge god service och bidra med professionell och effektiv administration till KI:s utbildning och forskning.



Välkommen till en stor IT-avdelning och goda utvecklingsmöjligheter!
Vi erbjuder dig också en god arbetsmiljö med trevliga kollegor.

IT-avdelningen består av 80 medarbetare som ansvarar för den gemensamma IT-miljön för KI:s forskare, studenter och anställda. Inom avdelningen hanterar vi bl a support, drift, infrastruktur, projektledning och systemförvaltning.

Arbetsgruppen och dess inriktning
Tjänsten är placerad på enheten Service & Dialog som består av 25 personer, varav fyra i första linjen. Enheten hanterar supportärenden som rör infrastruktur, beställningar, licenser, klientstöd, på-plats-support m.m. Våra användare finns inom forskning, utbildning och administration.

Ansvarsområden/Arbetsuppgifter
Din huvuduppgift är att ta emot och hjälpa it-användare och du kommer att använda telefon, e-post och fjärrstyrning som dina främsta verktyg. I arbetsuppgifterna ingår att lösa användarens problem samt registrering och fördelning av ärenden i vårt ärendehanteringssystem Nilex.

Karolinska Institutet är både en myndighet och en internationell forskar- och utbildningsmiljö. Det gör att både svenska och engelska är nödvändiga i vardagen.
Som support är du ansvarig för bland annat att:

- Besvara samtal och e-post på ett sätt som upplevs professionellt av kunden
- Registrera, fördela och återkoppla ärenden snabbt och korrekt
- Analysera och lösa ärenden
- Dokumentera ditt arbete
- Underhålla driftinformation på internwebben
- Underhålla användarguider.
- Bidra till ett positivt samarbetsklimat på arbetsplatsen.

Kvalifikationer, Erfarenhet och Egenskaper
Första linjen är vårt ansikte utåt, vilket ställer höga krav på kommunikationsförmåga, och du förväntas lösa en stor del av de ärenden som kommer in, vilket ställer höga krav på it-kompetens och problemlösningsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

- Du har KY/YH-utbildning med it-inriktning, eller motsvarande kunskaper.
- Du har erfarenhet av arbete i it-support/helpdesk där du arbetat med något ärendehanteringssystem. Erfarenhet av Nilex är meriterande.
- Du har breda it-kunskaper som innefattar både PC och Mac.
- Du är bra på att dokumentera och administrera.
- Du kommunicerar obehindrat i tal (såväl i telefon som öga mot öga) och skrift på svenska och engelska.
- Du är en person som älskar att ge service, du har lätt att lära och är skicklig på att lösa problem.
- Du är pedagogiskt lagd och hanterar med lätthet stressade personer med varierande it-kunskaper.
- Du är lugn och stabil och fokuserar på rätt saker i pressade situationer.
- Du är självgående och tar eget ansvar för att uppfylla supportens åtaganden.

Ansökningsförfarande
Ansökan ska göras via rekryteringssystemet MyNetwork. Sista ansökningsdag är 2017-08-14 men intervjuer sker löpande varför vi önskar få din ansökan så snart som möjligt.

Vid tillsvidareanställning tillämpar Karolinska Institutet 6 månaders provanställning.

Karolinska Institutet är ett av världens ledande medicinska universitet med visionen att på ett avgörande sätt bidra till att förbättra människors hälsa. I Sverige står Karolinska Institutet för den enskilt största andelen medicinsk akademisk forskning och har det största utbudet av medicinska utbildningar. Varje år utser Nobelförsamlingen vid Karolinska Institutet mottagare av Nobelpriset i fysiologi eller medicin.

Enligt Riksarkivets föreskrifter arkiveras ansökningshandlingar i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft. Detta gäller dock ej bilagor som är tryckta eller på annat sätt publicerade.

Karolinska Institutet strävar efter att vara en arbetsplats med jämn könsfördelning som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sebastian Zander, enhetschef
08-524 84 136, e-post Sebastian.Zander@ki.se
Peter Larsson, teamledare
08-524 86 654, Peter.Larsson.2@ki.se
Birgitta Lönnerberg, enhetschef
070-775 96 20
Sebastian Zander, enhetschef
08-52484136, sebastian.zander@ki.se
Per Bengtsson, universitetsdirektör
08-524 800 00
Mathias Lion/teamledare
08-524 86 763
Sebastian Zander, enhetschef
08-524 84 136, sebastian.zander@ki.se
Anders Bergqvist, teamledare
08-524 87 173, anders.bergqvist@ki.se
Birgitta Lönnerberg, enhetschef
08-524 866 27
Sebastian Zander, teamchef
08-524 84 136, sebastian.zander@ki.se

Sammanfattning

Besöksadress

Nobels väg 5
None

Postadress

Nobels väg 5
Stockholm, 17177

Liknande jobb


26 november 2024

25 november 2024