Systemadministratör/supporttekniker, IT-support första linjen

Arbetsbeskrivning

Karolinska Institutets mål är att förbättra människors hälsa genom utbildning och forskning. Kärnverksamheten stöds administrativt av medarbetare vid Universitetsförvaltningen och institutionerna.

Universitetsförvaltningen stödjer KIs institutioner och ledning, de tre styrelserna och deras underorgan. Universitetsförvaltningen svarar dessutom för administrativt stöd och samordning för flera centrumbildningar och projektorganisationer.



Arbetsgruppen och dess inriktning
Tjänsten är placerad inom IT-avdelningen på enheten IT-Support.

Supportenheten består idag av 12 personer, varav 3 i första linjen. Enheten hanterar ärenden som rör KI:s gemensamma infrastruktur, e-post, beställningar m.m. samt för universitetsförvaltningen även klientstöd.

Ansvarsområden/Arbetsuppgifter
Din huvuduppgift är att ta emot och hjälpa IT-användare och du kommer att använda telefon och e-post som dina främsta verktyg. I arbetsuppgifterna ingår att lösa användarens problem samt registrering och fördelning av ärenden i vårt ärendehanteringssystem Nilex. Rollen kräver ett eget driv då arbetsbelastningen periodvis varierar.
Karolinska Institutet är både en myndighet och en internationell forskar- och utbildningsmiljö. Det gör att både svenska och engelska är nödvändiga språk i vardagen.

Som supporttekniker är du ansvarig för bland annat att:

- Besvara samtal och e-post på ett sätt som upplevs professionellt av kunden
- Registrera, fördela och återkoppla ärenden snabbt och korrekt
- Analysera och lösa ärenden
- Bidra till, och främja, ett positivt samarbetsklimat på arbetsplatsen.
- Dokumentera ditt arbete
- Hålla ordning på din arbetsplats och det material som används.
- Underhålla driftinformation på internwebben
- Underhålla användarguider

Kvalifikationer
Utbildning och erfarenhet

- Du har KY/YH-utbildning med it-inriktning, eller motsvarande kunskaper.
- Du har minst 6 månaders erfarenhet av arbete i första linjens it-support/helpdesk där du arbetat med något ärendehanteringssystem.
- Du har breda IT-kunskaper som innefattar både PC och Mac
- Du är bra på att dokumentera och administrera.
- Du kommunicerar obehindrat i tal (såväl i telefon som öga mot öga) och skrift på svenska och engelska.

Personliga egenskaper

- Du är en person som älskar att ge service, du har lätt att lära och är skicklig på att lösa problem.
- Du är pedagogiskt lagd och hanterar med lätthet stressade personer med varierande it-kunskaper.
- Du är lugn och stabil och fokuserar på rätt saker i pressade situationer.
- Du är självgående och tar eget ansvar för att uppfylla supportens åtaganden.

Ansökningsförfarande
Ansökan ska göras via rekryteringssystemet NetRecruiter.

Vid tillsvidareanställning tillämpar Karolinska Institutet 6 månaders provanställning.


Karolinska Institutet är ett av världens ledande medicinska universitet. I Sverige står Karolinska Institutet för drygt 40 procent av den medicinska akademiska forskningen och har det största utbudet av medicinska utbildningar. Sedan 1901 utser Nobelförsamlingen vid Karolinska Institutet mottagare av Nobelpriset i fysiologi eller medicin.
Enligt Riksarkivets föreskrifter arkiveras ansökningshandlingar i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft. Detta gäller dock ej bilagor som är tryckta eller på annat sätt publicerade.
Karolinska Institutet strävar efter att vara en arbetsplats med jämn könsfördelning som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sebastian Zander, enhetschef
08-524 84 136, e-post Sebastian.Zander@ki.se
Peter Larsson, teamledare
08-524 86 654, Peter.Larsson.2@ki.se
Birgitta Lönnerberg, enhetschef
070-775 96 20
Sebastian Zander, enhetschef
08-52484136, sebastian.zander@ki.se
Per Bengtsson, universitetsdirektör
08-524 800 00
Mathias Lion/teamledare
08-524 86 763
Sebastian Zander, enhetschef
08-524 84 136, sebastian.zander@ki.se
Anders Bergqvist, teamledare
08-524 87 173, anders.bergqvist@ki.se
Birgitta Lönnerberg, enhetschef
08-524 866 27
Sebastian Zander, teamchef
08-524 84 136, sebastian.zander@ki.se

Sammanfattning

Besöksadress

Nobels väg 5
None

Postadress

Nobels väg 5
Stockholm, 17177

Liknande jobb


26 november 2024

25 november 2024