Systemadministratör/Systemutvecklare Cyber Ark

Systemadministratör/Systemutvecklare Cyber Ark

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

För en av våra kunders räkning söker vi nu en Systemutvecklare/Systemadministratör på Windows-plattformen som ska ansvara för att förvalta, integrera och vidareutveckla Cyber Ark i nästa generations IT-miljö!

Rollen innebär att du med dina kunskaper och stort fokus dagligen kommer jobba med drift- och operationellt arbete. Du driver implementation av behov och nya krav i nya affärsområden. Du kommer delta i olika forum där du med dina drivkrafter och din IT kompetens är med och skapar och påverkar framtidens lösningar för företaget.

Du kommer vara en viktig del i företagets team som ansvarar för förvaltning och vidareutveckling av tekniska tjänster i ett av företagets affärsområden, där den största delen i rollen är att säkra tillgäng-ligheten i system och digitala tjänster, du måste ha ett stort säkerhetsfokus med högt krav på stabilitet och noggrannhet i arbetet du utför. Att jobba med komplexa driftsmiljöer i olika operativsystem har du erfarenhet av och kunskaper att jobba med äldre plattformar (legacy system)


Om kunden

Företaget jobbar på den globala marknaden med världsledande produkter, tjänster och lösningar inom området säkerhet. Företagets marknadserbjudande är brett och består av komplexa system med omfattande forskning och utveckling samt tjänster med hög grad av upprepning. Med verksamhet på alla kontinenter utvecklar, anpassar och förbättrar företaget ständigt ny teknik för att möta kundernas föränderliga behov.


Din profil

För att lyckas i rollen vill vi att du har totalt sett en bred och god förståelse av IT- Infrastrukturer (ser-ver, nätverk, lagring och Active Directory) att du har erfarenheter av Power Shell eller liknande script-språk, och goda kunskaper inom Windows Server och automatiserad konfigurationsstyrning.
Kunskaper inom Zero Client, Horizon, Ansibel/AWX, SCCM och PKI.

Krav i rollen
För att jobba med tjänsten hos företaget är kravet att du måste ha svenskt medborgarskap. Du kommer få en grundlig on boarding/ introduktion under 1–2 månader på ett av företagets kontor i mellansverige därefter så kommer jobbets placering vara i Stockholm. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska både i tal o skrift


Om Logent

Logent AB är auktoriserat av Kompetensföretagen och branschorganisationen Almega. Vi är specialister på Staff bemanning inom Lager/Logistik, Distribution, Industri och erbjuder rekrytering av Chefer och Specialister inom Supply Chain Management, Inköp.

Om ansökan
Anställningsform
Konsultuppdraget är heltid med start så snart som möjligt och sträcker sig 2–4 år, med god möjlighet till förlängning alt. permanent placering hos kund.

Om ansökan
Urval kan komma att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 2022-11-14.
Har du frågor är du välkommen att kontakta:
Ansvarig rekryterare Lena Sjö, lena.sjo@logent.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Sandberg Wiksten

Oskar Larsson

Nathalie Wiklund

Johan Sandberg Wiksten

Mårten Frisk

Elin Eriksson

Filip Norman

Stefan Mogren

Athina Bagiopoulou

Linn Landin

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Logent AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 oktober 2022
  • Ansök senast: 14 november 2022

Besöksadress

Hammarby Fabriksväg 29-31, Stockholm
None

Postadress

Hammarby Fabriksväg 29-31
Stockholm, 12030

Liknande jobb


22 december 2024

Flexibelt studentjobb - B2B leadsgenerering

Flexibelt studentjobb - B2B leadsgenerering

21 december 2024

20 december 2024

20 december 2024