OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Systemägare
Terranor AB är en ledande leverantör av drift- och underhållstjänster för väginfrastruktur i Norden. Vi utför även mindre mark- och anläggningsarbeten som en del av vår lokala närvaro på olika orter i Sverige.
En viktig nyckel till vår framgång är våra kompetenta och erfarna medarbetare inom vägserviceområdet. Vi letar nu efter en ekonomiassistent som vill vara en del av och förstärka vårt team. Vi sitter i lokaler i Solna.
Rollbeskrivning och ansvar
Systemägare
I denna roll har du det övergripande ansvaret för administration och drift av Terranors ERP och anslutna system. Vi har en Outsourcad infrastruktur med en ”cloud-only” strategi.
Du kommer att ha en roll som sammankopplar affären med IT för att framgångsrikt hantera och ytterligare förbättra Terranors systemlandskap. Dina huvuduppgifter kommer bland annat vara:
Se till att Terranor ERP -system stöder verksamheten
Regelbunden kontakt och uppföljning med användarna och systemets administratörer (extern leverantör)
Samarbete med representanter för anslutna system (t.ex. Visma, Azets, Flex)
Upprättande av systembeskrivning och kontinuerlig utbildning av SuperUsers i verksamheten
Se till att systemet är kartlagt i sin helhet
Föreslå vidareutveckling och avveckling av system i Terranor applikationslandskap
Se till att systemdokumentation och användarmanualer är tillgängliga och uppdaterade,
Licenshantering
Se till att systemsäkerhetsanalys utförs och följs upp. Uppdatera systemkartan och koordinerar uppdateringar för att se till så att vi upprätthåller versionsstandard.
Projektleda och delta i kommande förbättrings- och utvecklingsprojekt
Några typiska uppgifter är:
Agera som specialist på ERP-systemet.
Arbeta med definierade SuperUsers i organisationen som ett gränssnitt mellan IT och medarbetare. (En SuperUser har djupare systemkunskap och behörigheter än vanliga användare av ett eller flera av systemen. Ett system kan ha flera SuperUsers som delar uppgifterna)
Utbilda och hjälpa kollegor i att använda systemen och skapa nya processer kopplade till dem
Utbyta erfarenheter mellan SuperUsers i organisationen och diskutera förslag från användare
Agera bollplank och testperson för externa systemägare och leverantören vid uppdateringar eller i samband med driftstörningar
Stödja IT-arkitektur och utvecklingsprojekt, allmänt IT Run-support vid behov
Arbeta med projekt för den svenska, danska och finska verksamheten i nära samarbete med IT-chef.
Din profil:
3 - 5 års erfarenhet av att arbeta i liknande roll inom systemförvaltning
Förmåga att arbeta självständigt
Du vill hela tiden lära dig nya saker och forma IT-framtiden för ett ungt utvecklande företag!
Social kompetens
Kommunikativ
Prestigelös
Kompetens
ERP-processkunnande och designerfarenhet (t.ex. en ERP-konsult med 2 - 3 års erfarenhet)
Erfarenhet av Visma, C7, Microsoft Dynamics och/eller BRMS är meriterande
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska. Danska är meriterande
Erfarenhet av IT-infrastruktur så som Active Directory, Azure, SQL management, Windows Server, nätverk samt kontors IT
Ytterligare information
Anställningen är en tillsvidareanställning. Provanställning tillämpas.
Placering är vårt kontor i Solna eller annan lämplig ort i Sverige där vi har verksamhet
Resor ingår i tjänsten
Tillträdesdag: Så snart som möjligt
Kontaktpersoner
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Rikard Frisk, IT-chef på Terranor AB, på tel. 070-160 47 72 eller Tobias Wilén, HR-generalist, 070-020 56 83.
Vi har ett löpande urval så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast 31 oktober. Sänd din ansökan till hr@terranor.se