Systemägare / System Owner till Swedol / Alligo

Systemägare / System Owner till Swedol / Alligo

Arbetsbeskrivning

En intressant roll för dig som vill analysera, utveckla och kravställa inom systemfrågor. Sök idag!

Trivs du i en affärskritisk roll där du får stora möjligheter att göra skillnad? Bra! Nu söker vi dig som vill arbeta som systemägare / System Owner för våra system Astro, nShift, Autostore ( eManager) till vår logistikverksamhet i Norden. Swedol / Alligo är ett expansivt- och framåtlutat företag där du får överordnat ansvar för våra system både vad gäller drift och strategi framåtLåter det intressant? Välkommen med din ansökan.

Ditt anställningserbjudande

Som systemägare / System Owner hos Swedol / Alligo blir du en viktig kugge i företagets logistikorganisation. Du får arbeta i ett sammansvetsat och glatt gäng som har sikte på att lyfta företagets logistikverksamhet till nya nivåer. 

Swedols / Alligos arbete genomsyras av tre gemensamma värderingar: Engagemang, Samarbete och Kompetens. Oavsett roll på företaget arbetar alla tillsammans som en del av ett lag. Ett lag med gemensamma värderingar och ett och samma mål - att få proffsens företag att fungera.

Dina arbetsuppgifter

• Systemet i dess helhet och strategin framåt.
• Systemets förvaltning. 
• Ekonomiska frågor kring systemen. 
• Beslut om nyutveckling, vidareutveckling och avveckling. 
• Att avtal finns och efterlevs med leverantörer. 
• Att det finns supportfunktion kring systemen. 
• Att systemet stöder verksamhetens behov. 
• Kontakter och samverkan med företrädare för närliggande system. 
• Upprättande av systembeskrivning och användarmanual. 

Värt att veta

Som systemägare ingår du i ett nordiskt team som stöttar samtliga logistikenheter inom företaget. Du rapporterar direkt till företagets logistikutvecklingschef. 

I rollen finns det möjlighet att delvis arbeta hemifrån. 

För tjänsten erbjuds du kollektivavtal, friskvårdsbidrag och förmånliga personalrabatter i Swedol / Alligos butiker.

Våra förväntningar

Vi söker dig som har en relevant utbildning och har flera års erfarenhet inom utveckling och kravställning av verksamhetssystem, sannolikt som systemägare. Erfarenhet av Astro, nShift, AutoStore (eManager) är meriterande. 

Då vi verkar i flera länder talar och skriver du såväl svenska som engelska obehindrat. 

Som person agerar du på eget initiativ och får saker att hända. Du har lätt för att uttrycka dig, är analytisk, strukturerad och samarbetar effektivt med andra. 

Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG Tech som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 april 2022
  • Ansök senast: 3 maj 2022

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024