Systemägare till STIGA Sports i Eskilstuna

Systemägare till STIGA Sports i Eskilstuna

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
STIGA Sports är ett globalt företag som grundades år 1944 och har sedan dess strävat efter att alltid vara marknadsledande inom de kategorier företaget verkar. Det började med bordtennis följt av vinterlek och hockeyspel men idag är STIGA Sports så mycket mer – bland annat lanserades Padel under 2019. STIGA Sports växer och satsar stort på utveckling av försäljning på egna kanaler. Vill du vara med på en rolig resa och vara en viktig pusselbit i Stiga Sports långsiktiga strategi för tillväxt inom försäljning? 

Just nu söker STIGA Sports en Systemägare som får ta ett systemägandeskap för lösningar inom eCommerce, produktionsinformation och bildbank. Rollen innebär att du jobbar aktivt med vidareutveckling av lösningar för att göra kundens köpupplevelse till något extra. Som Systemägare ingår du i IT-avdelningen och rapporterar till IT-chefen. 

Ansvarsområden
En stor del av din roll handlar om utveckling av vår eCommerce-plattform. Säljavdelningen inom STIGA har det kommersiella ansvaret kring säljmål, budget etc. samt har det yttersta ansvaret för innehåll på siten. Du ansvarar för att den tekniska lösningen möter behov och efterfrågan samt supporterar med design och innehåll via det CMS-verktyg som följer med plattformen. Du kravställer/vidareutvecklar e-Commerceplattformen tillsammans med vår leverantör. Plattformen innehåller både en B2C och en B2B. Vår B2C har behov av kontinuerlig utveckling både vad gäller funktioner och design. B2B-portalen behöver också utvecklas och fintrimmas för att våra retailers effektivt ska kunna lägga orders. Det är förstås viktigt att B2B alltid är uppdaterad med rätt sortiment och du ser till att hantera eventuella frågor från både kunder och även internt i organisationen.

STIGA har ett separat system som är master för produktinformation (PIM). Detta system underhåller och distribuerar produktinformation till andra säljkanaler. I din roll som systemägare för PIM ansvarar du för vidareutveckling av systemet. Du är dessutom med och utvecklar den interna arbetsprocessen kopplat till produktionformationshantering i PIM, du hjälper organisationen med nödvändig utbildning samt supportar när how-to frågor uppstår.

STIGA Sports har även en bildbank där du ska säkerställa både funktionalitet och kvalité. Du ansvarar både för att arbetssätt och systemstöd stöttar verksamheten på ett optimalt sätt. Du kommer att agera dataskyddsombud i din roll, det innebär att säkerställa och se till att STIGA Sports följer dataskyddsförordningen (GDPR). Tillhörande uppgifter är att du dokumenterar hur organisationen behandlar personuppgifter samt ger råd inom organisationen kring hur specifika fall ska hanteras. Då rollen är ny finns det en viss möjlighet att påverka delar av innehållet utifrån intresse och kompetens. 

Kvalifikationer
För att lyckas och trivas i rollen ser vi gärna att du har,
 Eftergymnasial utbildning inom IT
 Erfarenhet av arbete med e-Commerce-plattformar (med fördel Magento)
 Erfarenhet av produktinformationssystem (med fördel inRiver)
 Erfarenhet av arbete med CMS-verktyg och design
 Erfarenhet av kravställning på IT
 Flytande kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med bildbanker samt projektledning.

Som person ser vi gärna att du har en estetisk ådra med känsla för språk, design och detaljer samtidigt att du förstår och kan jobba med ett kommersiellt perspektiv. Noggrannhet är en viktig del för att kunna leverera innehåll med den höga kvalité som krävs. Du drivs och tycker det är spännande att felsöka problem som innebär att man måste gräva sig fram till information/slutsatser genom olika system och integrationer. Det är viktigt att vara ansvarsfull i rollen och känna ett starkt ägandeskap för sina produkter och ansvarsområde. Du är en driven person som behöver kunna arbeta självständigt. I rollen har du dialog med interna kollegor och externa samarbetspartners så att du är kommunikativ ser vi som en självklarhet.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2022-04-13, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Tjänsten är en tillsvidareanställning.
För information: Kajsa Björkman Rekryteringskonsult Randstad kajsa.bjorkman@randstad.se

Om företaget
STIGA Sports AB, ett globalt företag med partners i över 100 länder. 1944 startade STIGA sin tillverkning av bordtennisprodukter och är idag etablerade som ett av världens största märken inom bordtennis. STIGA har även ett brett utbud med sportartiklar för utom- och inomhuslek med klassiker som Snowracer® och bordshockeyspelet Play Off. Sedan 2019 även STIGA Padel.
Huvudkontoret ligger i Eskilstuna och dotterbolag finns i Kina, Japan, Finland och Norge.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 mars 2022
  • Ansök senast: 13 april 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


20 november 2024

18 november 2024