OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med systemansvar och processutveckling inom kundservice?
Borgholm Energi är ett kommunalägt bolag som är en del av drygt 12 000 privat- och företagskunders vardag. Vi levererar el, fjärrvärme, vatten samt hanterar avlopp och hushållsavfall i Borgholms Kommun. Vi har fokus på att skapa nytta inom alla våra affärsområden. Med detta menar vi nytta för kunden, miljön, ägare och andra intressenter. Vår lokala förankring gör att vi alltid finns i närheten och har god kännedom om våra kommuninvånares behov.
Välkommen med din ansökan redan idag då vi intervjuar löpande!
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en medarbetare till vår kundservice som kommer att ansvara för system- och processutveckling. Rollen innebär att du kommer ansvara för och driva utveckling av vårt affärssystem BFUS samt de integrationer som finns med övriga system inom bolaget. Du utvecklar och vässar arbetssätt och verktyg samt genomför beslutade utvecklingsprojekt. Du kommer driva intern felsökning och krav mot leverantörer samt följa upp så att avtal efterlevs. Du är bolagets expert-användare av affärssystemet vilket innebär att du arbetar med tekniskt fokus, råd och stöd för kundserviceteamet som du också själv ingår i.
Borgholm Energis kundservice fyller en viktig funktion som spindeln i nätet och koordinerar frågor och ärendehantering, både externt och internt inom bolaget och kommunen. Kundservice är en avlastande stödfunktion väl interagerad i bolaget samtliga verksamheter.
KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen är du en person som är engagerad med en förmåga att skapa en positiv anda kring dig. Du är strukturerad och kan arbeta både självgående och i grupp och inser att deadlines är till för att hållas. Du har ett sätt som inger förtroende och har en god samarbetsförmåga samt är flexibel i ditt arbetssätt. Du har en professionell inställning mot såväl kunder, leverantörer och kollegor. Vidare har du hög servicekänsla och vilja att slutföra dina uppdrag. Du inser värdet av att ha en god förståelse för våra kunder, kunna hitta nya effektiva digitala arbetssätt och att agera proaktivt.
Det är av stor vikt att du har en god teknisk förståelse och du bör ha erfarenhet av att analysera och dokumentera behov och processer. Vidare förväntar vi oss att du kan hantera avancerade användarfrågor från dina kollegor. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta i projekt och en god förståelse för integration mellan olika system.
Du har relevant akademisk utbildning inom IT med dokumenterad kunskap och arbetslivserfarenhet från liknande tjänst. Det är meriterande om du har erfarenhet av kravställning och uppföljning.
I övrigt talar och skriver du svenska och engelska obehindrat. Du arbetar bra under press, kan prioritera samt har en initiativförmåga att själv se och driva frågor.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef kommunikation och kundtjänst Anna Thisell
0485-88311
Produktionschef VA - Reningsverket Tina Pile
0485-88240
Fjärrvärmeverken Patrik Lindvall
0485-882 70
Driftledare Återvinning och avfall Catherine Hevelius
0485-88357