OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Borgholms kommun omfattar norra delen av Öland - solen och vindarnas ö. Centralorter är Borgholm, Köpingsvik och Löttorp. De största näringsgrenarna i kommunen är besöksnäringen och lantbruket. Borgholms kommun har drygt 10 600 åretruntboende invånare och över två miljoner besökare varje år.
Vi erbjuder en mångfald av yrkesområden och en mängd viktiga jobb. Hos oss arbetar ca 1000 medarbetare fördelat på fyra förvaltningar och två kommunala bolag. Vi arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare med bra anställningsvillkor och en god arbetsmiljö. I vårt arbete utgår vi från våra värdeord: Välkomnande-Utvecklande-Tillsammans.
Miljö- och byggnadsförvaltningen har det övergripande ansvaret för kommunens arbete inom miljö- och hälsoskydd samt plan- och byggnadsfrågor.
ARBETSUPPGIFTER
Då en av våra medarbetare går i pension söker vi nu efter hennes efterträdare.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att vara ansvarig för våra ärendehanteringsystem Bygg-R, Ecos och AlkT. Du kommer att sköta driften men även utveckla och följa upp nya arbetssätt och arbeta mot en ökad digitalisering. Fakturering ingår i arbetet med systemen.
Övriga administrativa arbetsuppgifter ingår då vi har behov av att kunna täcka upp för varandra vid ledighet eller sjukdom. Arbetsuppgifterna blir därmed mycket omväxlande, och ger möjlighet att utvecklas.
KVALIFIKATIONER
Du som söker har gymnasieutbildning med administrativ inriktning eller som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Meriterande är att du har grundläggande kunskaper om miljöbalken, plan- och bygg lagen, kommunallagen/förvaltningslagen och offentlighet & sekretesslagen.
Goda IT-kunskaper och erfarenhet av arbete i olika datasystem såsom Bygg-R, Ecos och AlkT är även de meriterande.
För att trivas i administratörsrollen är du en lösningsfokuserad, ansvarstagande och serviceinriktad person. Du planerar och strukturerar ditt arbete effektivt och håller givna tidsramar. Du kommunicerar tydligt i både tal och skrift och visar omsorg om kvalitet såväl i arbetet med uppgiften som i resultatet av arbetet.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
Vi söker ständigt nya medarbetare som vill vara med och bidra till Borgholms kommuns utveckling! Vill du bli en av oss? Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Samhällsbyggnadschef Göran Borgö
0485-884 10
Sveriges arkitekter Ida Dessin
0485-88037
Vision Margareth Brynielsson
0485-88409
Verksamhetsledare Åsa Bejemar
0485-881 02
Arbetslagsledare Helena Karlsson
0485-880 48
Naturvetarförbundet Helene Werthwein
0485-884 11
Verksamhetsledare Tommy Lindström
0485-880 43
Vision Ulf Grandin
0485-881 86
Verksamhetsledare Anna Stjärndahl
0485-880 46
Miljöprojektledare Kristin Bertilius
0485-884 80