OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Aller media levererar inspiration, avkoppling och underhållning till miljoner svenskar. Vi är det ledande tidskriftsföretaget som ständigt arbetar för att vara en attraktiv arbetsplats. Vi arbetar långsiktigt med ett stort ansvar för våra läsare och vår personal. Aller media ger ut mer än 30 tidningar och driver flertalet framgångsrika webbplatser. Vi har redaktioner i Stockholm, Helsingborg, Göteborg och Malmö. Huvudkontoret ligger i Helsingborg.
Om tjänsten
I din roll som systemansvarig för e-handelsplattformen kommer du att vara den sammanhållande länken vad gäller e-handeln på Aller media, dels internt men även externt. Du kommer att fungera som ett gränssnitt gentemot verksamheten - vara den som hjälper verksamheten att identifiera behov, hantera krav och specifikationer, även med att omsätta dessa till tekniker och underleverantörer. Du kommer givetvis även att agera som ett bollplank och följa upp leveransen.
Då det finns flera kringliggande applikationer som är integrerade, så som affärssystemet och prenumerationssystemet, är en viktig del av din roll se till att de dessa applikationer fungerar tillsammans. Detta innebär att du kommer att arbeta med integration och informationsarkitektur på en övergripande nivå.
Som systemansvarig kommer du att ha en rådgivande roll, men även en roll i organisationen där det förväntas att du tar initiativ till förbättringar och förändringar. Du kommer att ha ett tätt samarbete med den Nordiska organisationen.
Erfarenhet/Utbildning
Vi ser att du har någon form av högskoleutbildning inom IT, ekonomi eller likvärdigt. Du har erfarenhet från att driva projekt. Du har arbetat med e-handel i minst 3 år, troligtvis som projektledare , men vi ser även att du kan ha haft en roll som systemansvarig, utvecklare eller motsvarande.
Det är ett krav att du har erfarenhet av integration, och en fördel om du har arbetat eller kommit i kontakt med BizTalk. Det är även meriterande om du har erfarenhet av EPiServer.
Då Aller media använder sig av BizWizard, är det bra att du också har förståelse för BizWizard eller någon annan e-postmarknadsföring.
Egenskaper som är viktiga i rollen är bland förmågan att se helheten och förmågan att fatta beslut.
Då du kommer att ha ett tätt samarbete både internt och externt är det viktigt att du är kommunikativ - att du kan omsätta verksamhetens behov till tekniska krav och specifikationer. Andra egenskaper som vi värdesätter är att du är självgående och drivande.
Ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Helsingborg. Då vi tillämpar löpande urval ser vi gärna att du skickar in din ansökan snarast.
I denna rekrytering samarbetar vi med Dfind. www.dfind.se
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Rekryteringskonsult Malin Schultz på Dfind, 0733-43 41 50.
Gruppchef Anders Myrén, 042 - 17 38 41.
Facklig kontaktperson (Unionen) är Iréne Schill, 042-17 35 51 .
Sök tjänsten via ansök-knappen
Ort: Helsingborg
Uppdragsgivare: Aller media AB