OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Granngården är en rikstäckande butikskedja med ca 110 butiker runt om i Sverige. Under ett och samma tak hittar du som är djur- och trädgårdsintresserad ett brett sortiment av produkter. Med inspiration och kunskap erbjuder Granngården ett attraktivt sortiment till människor som privat eller professionellt har lantbruk, skog, djur eller trädgård. Försäljningen sker genom butiker, postorder och e-handel. Granngårdens huvudkontor är placerat i Malmö. Med rötter i det svenska lantbruket ger det Granngården en unik kompetens inom växtodling och djurhållning. Kunskap som genomsyrar hela företaget. Granngården har ca 700 anställda och en omsättning på ca 1,7 miljarder kronor per år.
Brinner du för e-handel och söker du en utmaning på ett företag med bred kompetens och höga ambitioner? Då ska du läsa vidare!
Din framtida tjänst
I din roll som systemansvarig för e-handelsplattformen kommer du att vara den sammanhållande länken vad gäller tekniken i e-handelsplattformen på Granngården, både internt och externt. Du kommer att driva och utveckla e-handelsplattformen genom att identifiera behov, hantera krav och specifikationer. Du kommer även att agera som ett bollplank och följa upp leveransen. Granngården är inne i en spännande utvecklingsfas med uttalad satsning på e-handel, systemuppgradering för e-handelsplattformen samt andra kommande spännande utvecklingsprojekt. Vi söker därför dig som vill vara med på denna resa och delaktig i utvecklingen av vår e-handel.
Utöver det förväntas du att:
. Ansvara för felsökning samt framtagande och utförande av acceptanstester
. Säkerställa teknisk drift, optimering av webbplatsen samt e-handelsrelaterade flöden och processer
. Planlägga och leda den dagliga verksamheten inom det egna ansvarsområdet
. Säkerställa funktionaliteten i integrationer mot andra system i nära samarbete med IT- avdelningen
. Databashantering
. Teknisk sökoptimering
. Övriga e-handelsrelaterade uppgifter
Din kompetens och personlighet
Du bör ha en eftergymnasial utbildning inom IT, ekonomi eller likvärdigt samt ha arbetat med e-handel i minst 3 år, troligtvis som teknisk projektledare, systemansvarig, utvecklare eller liknande.
Vidare bör du ha en teknisk eller systemmässig kunskap kring IT-plattformar, datastrukturer och databaser via arbetserfarenhet eller utbildning. Erfarenhet av utveckling och drift av moderna e-handelslösningar samt programmering i Java/Spring är en förutsättning för att lyckas i rollen. Har du dessutom erfarenhet från Hybris e-handelsplattform ser vi det som ett plus.
Att driva och utveckla är din passion. Du förstår betydelsen av ett framgångsrikt lagarbete och brinner för att bidra med din tekniska kompetens
Ansökan och info
I denna rekrytering samarbetar Granngården AB med Dfind IT. Registrera din ansökan via www.dfind.se/it. Vi vill ha din ansökan så fort som möjligt, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdag är 28 februari 2014. Vid frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Nermin Biscevic på 0733-434 194 eller på nermin.biscevic@dfind.se
Ort: Malmö
Uppdragsgivare: Granngården AB