OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens ca 40 000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet.
Inom kommunens verksamhet är vi idag drygt 2800 medarbetare som tillsammans arbetar för att skapa välfärd. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025 och vi ska kännetecknas av hållbarhet, kreativitet och inflytande. För mer information besök gärna www.lerum.se
Lerums kommun förvaltar ca 225 000 kvm lokalarea uppdelat på knappt 200 fastigheter. Fastighetsenhetens uppdrag är att förse de kommunala verksamheterna med lokaler och underhålla dem på ett långsiktigt fastighets- och kommunekonomiskt sätt.
ARBETSUPPGIFTER
Som systemansvarig/systemförvaltare kommer du att ansvara för drift, utveckling och administration av våra verksamhetsspecifika IT-system såsom DeDU (fastighetsdatasystem), Bewator (integrerat säkerhetssystem) och Hyperhouse (digitalt ritningsarkiv). Du skall ha övergripande kunskap om systemens uppbyggnad och funktion för att kunna stödja och utbilda våra användare som arbetar med systemen dagligen.
KVALIFIKATIONER
Det är viktigt att du gillar att arbeta i team men att du kan ta egna initiativ och att du är självgående. Den person som vi söker önskas ha utbildning och/eller erfarenhet inom fastighetsförvaltning och IT-system.
Du har tidigare erfarenhet av att arbeta och utveckla fastighetssystem såsom DeDu.
Du har erfarenhet av att arbeta med datoriserade säkerhetssystem (Bewator, Milestone, Noctu, Brandkontroll m.m.).
God kännedom om inbrottslarm med dess larmklasser, passersystem och låssystem.
God kännedom om byggprocessen och förmåga att läsa och granska dokumentation och ritningar för säkerhetsinstallationer i byggprojekt.
Erfarenhet av projektering och besiktning av säkerhetssystem/-installationer.
Det är meriterande om du kan CAD men är inget krav.
Körkort B är ett krav.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet när det gäller att arbeta i team, flexibilitet och prestigelöshet.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via denna länk, och inte via e-post eller pappersformat. - Varmt välkommen med din ansökan!
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef drift och förvaltning Cristoffer Hjert
0302-522030