Systemansvarig för lönesystemet HR-plus

Arbetsbeskrivning

Vill du verka i en framtidsbransch som bidrar till ett hållbart samhälle? Vill du vara med och utveckla systemstödet i ett av Europas ledande kollektivtrafikföretag?

Nu söker vi till vårt lönecenter dig som är positiv och ambitiös med ett stort intresse för system- och lönefrågor.

Om tjänsten

Här finns en intressant och utvecklande roll som spänner över ett brett område, vilket bland annat innebär underhåll, administration och förvaltning av HR-plus för löneprocessen. Lönecenter, som även ansvarar för Flex Applications som är ett av Keolis två tidssystem, ligger under Finansavdelningen och består av lönechef och sex medarbetare. Funktionen hanterar ca 6 500 löner varje månad och ansvarar för samtliga förekommande uppgifter på en löneavdelning. Du rapporterar direkt till lönechef. Keolis sitter i moderna lokaler centralt på Kungsholmen i Stockholm.

Huvudsakliga ansvarsområden/arbetsuppgifter:



Daglig drift samt årliga uppdateringar och årsbokslut.



Upplägg av regelverk och inställningar i HR-Plus.



Gränssnitt till angränsande IT-system.



Test, installation och dokumentation av nya versioner, avtal och rättningar.



Arbete med kravhanering, kravspecifikation och felanmälan mot systemleverantör.



Övergripande ansvar för behörigheter.



Effektivisera rutiner i existerande system.



Lönekörningar samt statistik till myndigheter och internt i företaget.



Arbeta med systemfrågor i system Flex Applications.



I tjänsten ingår även viss löneadministration.



Vidare har du en konsultativ roll gentemot organisationen vad gäller systemfrågor och bidrar till att utveckla och kvalitetssäkra arbetssätt och rutiner för avdelningen för att uppnå gemensamma mål.

Det här behöver du ha

Nu söker vi dig som har utbildning på gymnasienivå och minst tre års tidigare erfarenhet som löneadministratör med ett systemansvar - alternativt erfarenhet som systemförvaltare eller applikationskonsult. Du behöver ha en god förståelse för personaladministrativa processer och det är en fördel om du har god kännedom om arbetsrätt och kollektivavtal. Har du erfarenhet av en större organisation är det meriterande.

Som person är du positiv och ambitiös. Du är kvalitetsmedveten och noggrann med en processorienterad helhetssyn. Problemlösning och ett långsiktigt och proaktivt tänkande är en del av dig. Vidare har du en förmåga att se helheten, föreslå förbättringar, samt driva och förankra dessa tillsammans med kollegor inom avdelningen. Då rollen innebär många kontakter internt och externt behöver du vara serviceinriktad med en god kommunikativ förmåga.

Det här får du av oss

Hos Keolis får du introduktionsutbildning och möjligheter till vidareutbildning. Du har nära till din chef som stöttar dig och kan svara på frågor. Vi vill att du ska trivas och må bra och erbjuder dig därför friskvårdsbidrag och tillgång till Keolis förmånsportal med mängder av erbjudanden, både på friskvård och på produkter och tjänster. Inom Keolis finns goda utvecklingsmöjligheter. Keolis är en arbetsplats för dig som trivs i en miljö präglad av etnisk och kulturell mångfald, där klimatet är öppet och där vi respekterar varandras likheter och olikheter.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Keolis tillämpar provanställning. Vi lägger stor lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Så ansöker du

Välkommen att registrera din ansökan i form av ett CV och ett personligt brev. Sista ansökningsdag är 2018-08-21. Urval och intervjuer sker löpande. 

Har du frågor är du välkommen att kontakta

Inger Maslov, Lönechef på tfn: 08-519 020 26.

Magnus Westerfalk, HR Specialist Rekrytering på tfn: tfn: 072-208 56 21.

Klas Wallin, Unionen på tfn: 070-602 67 74.

Patrick Holvander, Akademikerföreningen på tfn: 070-342 79 43.


Keolis Sverige är ett helägt dotterbolag till den internationella kollektivtrafikkoncernen Keolis Group. Vår affärsidé är att genom lokalt anpassad och hållbar stadstrafik skapa värde för resenärerna, samhället och ägarna. I Sverige är vi 6 000 medarbetare och vi finns i Stockholm, Göteborg, Jönköping, Dalarna, Värmland, Östergötland och Närke. Keolis är ett av Europas ledande kollektivtrafikföretag med verksamhet i 16 länder på fyra kontinenter. Keolis erbjuder ett komplett utbud av lokalt anpassade och hållbara lösningar för kollektivtrafik. Läs mer på Keolis.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Andreas  Hansson, Arbetsledare
0700-3300517
Kent Thunberg, Områdeschef
0705-209926
Andreas  Hansson, Teamchef
0703-300517
Birgitta Mårtensson
0851902296
Britt-Marie Sjöblom Hammel

Magnus Norrby

Birgitta Mårtensson

Magnus Norrby

Magnus Norrby
+46 (0) 72-208 56 21

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Keolis Sverige AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 31 juli 2018

Besöksadress

Sjöviksbacken 24
None

Postadress

Sjöviksbacken 24
Stockholm, 11743

Liknande jobb


People System Developer till Ahlsell

People System Developer till Ahlsell

23 december 2024

Systemingenjörer

20 december 2024

IT- och Systemansvarig

IT- och Systemansvarig

20 december 2024