Systemansvarig inom leverantörsreskontra!

Systemansvarig inom leverantörsreskontra!

Arbetsbeskrivning

Vår kund är ett av Sveriges ledande IT-bolag och för deras räkning söker vi nästa stjärna för rollen som systemansvarig med fokus på processer inom leverantörsreskontra. Har du tidigare erfarenhet av implementering av nya ekonomisystem? Är du dessutom kommunikativ, pedagogisk och har en förmåga att arbeta strukturerat och proaktivt? Tveka då inte på att söka denna tjänst redan idag!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för vår kunds räkning en systemansvarig/key user med fokus på processer inom leverantörsreskontra. Bolaget har idag i Sverige 2500 medarbetare och är en ledande leverantör IT-infrastruktur i både Norden och Sverige. Som bolag präglas bolaget starkt av sina värderingar där kulturen genomsyras av en framåtanda, humor, kamratskap och en stark lagkänsla där de tillsammans arbetar för att skapa en IT-infrastruktur i världsklass.

I rollen som systemansvarig kommer du bli vår kunds Key User av deras leverantörsfakturasystem där du bland annat kommer få delta i implementationsprojekt för det nya systemet. Vidare kommer du arbeta med att utveckla processerna inom leverantörsreskontran med stort fokus på systemanvändningen. I dagsläget arbetar vår kund med systemen Navision och Palette men de är nu i startgroparna för att implementera SAP och OpenText (VIM).

Detta är ett konsultuppdrag där du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta på uppdrag hos vår kund. Vi söker dig som kan börja omgående där vi kommer signera avtal på initialt sex månader men där vår kund har en förhoppning att ta över anställningen på sikt, förutsatt att vi hittar rätt person.

Du erbjuds


* Möjligheten att få fortsätta utvecklas på ett av Sveriges största IT-bolag
* Chansen att överrekryteras direkt till vår kund
* En företagskultur berikad av värme, laganda och hög kompetens
* En engagerad konsultchef som kommer stötta och coacha dig i din fortsatta karriär


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Agera Key User inom SAP för processer inom levrerantörsreskontra
- Agera Key User inom Opentext SAP
- Ansvara för förvaltningen av leverantörsfakturasystemet Opentext (SAP)
- Delta i implementationsprojektet av SAP
- Utveckla processer inom leverantörsreskontra med fokus på systemanvändning
- Arbeta med process- och systemsupport till end-users

VI SÖKER DIG SOM
- Tidigare har arbetat som systemansvarig eller Key User
- Har förståelse för processer inom leverantörsreskontra
- Tidigare har arbetat med processeffektiviseringar
- Har en eftergymnasial utbildning
- Har goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, detta då båda språk används på bolaget

Vi ser det som starkt meriterande om du:


* Har erfarenhet av att ha implementerat ett nytt ekonomi- eller leverantörsreskontrasystem
* Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
* Har erfarenhet av SAP, OpenText SAP (leverantörsfakturasystem) samt Palette (nuvarande leverantörsfakturasystem)


Som person ser vi att du är pedagogisk och kommunikativ. Du har ett stort intresse för system och har en förmåga att arbeta proaktivt och engagerat med dina ansvarsområden. Vidare ser vi att du är snabblärd, strukturerad och är mån om att arbeta effektivt.

Övrig information


* Start: Omgående
* Långsiktighet: Initialt sex månader, därefter goda chanser till överrekrytering
* Omfattning: Heltid, kontorstider
* Placering: Kista men möjlighet till arbete på distans upp till 50%
* Övrigt: Vår kund kommer göra en bakgrundskontroll på den kandidat som i slutändan blir tilldelad uppdraget.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Du kommer få veta vilken kund annonsen gäller vid en första telefonintervju.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 april 2023
  • Ansök senast: 3 maj 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


8 oktober 2024