OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 2 år
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden söker efter en systemansvarig inom IT. Du kommer att tillhöra enheten Kontrollrumssystem som är en enhet på IT avdelningen.
Arbetsuppgifter:
- Ur ett systemperspektiv bistå Förvaltningsledare-IT med att utarbeta förvaltningsplan, att bidra med plan för systemunderhåll samt planera och genomföra samtliga förändringar med hjälp av allokerad personal.
- Delprojektleda och samordna förvaltningsaktiviteter på en IT-teknisk nivå.
- Säkerställa uppdaterad dokumentation av systemet, drift och förvaltningsanvisningar, systemberoenden och intressenter.
- Säkerställa att tekniska förändringar inom systemet/teknikområdet inte påver-kar driftsäkerhet och befintlig funktionalitet.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Högskole-/universitetsutbildad inom IT/120 p/180 p eller motsvarande erfarenheter förvärvade på annat sätt.
- Minst 5 års arbetslivserfarenhet av system- och applikationsförvaltning/drift inom de senaste 10 åren.
- Minst 5 års arbetserfarenhet av ITIL.
- Minst 3 års arbetserfarenhet av PM3.
- Minst 3 års systemförvaltning av 24/7-system inom de senaste 10 åren.
- Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att leda team inom de senaste 10 åren.
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av IT-lösningar för elmarknads- och balanshållningssystem.
- Minst 2 års dokumenterat arbete med agila arbetssätt.
- Minst 1 uppdrag där konsulten jobbat med OpenShift.
- Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Arbetsliverfarenhet med ärendehanteringssystem, t.ex. JIRA, ServiceNow eller liknande.
Önskemål om personliga egenskaper:
- God samarbetsförmåga och initiativförmåga.
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning.
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström