OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vallentuna kommunen är inne i ett skede där stort fokus ligger på utveckling av IT-stöd för olika administrativa processer. Under hösten 2009 kommer vi att påbörja arbetet med upphandling av ett nytt löne- och personalsystem. Vi behöver därför omgående förstärka vår verksamhet med en person som leder detta projekt och som har erfarenhet av att arbeta med personalsystem och systemförvaltning. Systemansvaret för våra personalsystem ingår i en stödfunktion kallad HR-support inom HR-avdelningen. Enheten för HR-support svarar också för kommunens löneadministration, personalstatistik och ger support i personaladministrativa frågor till chefer och medarbetare. Vi har infört självservice i alla verksamheter, något som kommer att utvecklas ytterligare när vi byter löne- och personalsystem. ARBETSUPPGIFTER Ditt huvudsakliga uppdrag är att leda arbetet med att upphandla och implementera ett nytt löne- och personalsystem i kommunen. Rollen innebär ett nära samarbete både med systemägare, upphandlingsansvarig och HR-administratörer. Du koordinerar och dokumenterar organisationens krav på systemen och agerar kravställare gentemot externa leverantörer. Du fungerar som den interna länken mellan identifierade behov i verksamheterna, systemens kapacitet och integrationen dem emellan. Som systemförvaltare sköter du den löpande förvaltningen, ger support till användarna av systemen samt informerar och utbildar. Ditt arbete kommer i den delen att innebära vissa driftskörningar och filöverföringar samt administration av behörigheter i det nuvarande löne- /personalsystemet (eCompanion från Logica). Du har här ett konsultativt uppdrag och ger ett professionellt stöd till verksamheterna. En viktig uppgift är också att underhålla systemen och att dokumentera arbetsprocesser. KVALIFIKATIONER Du har högskoleutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som kan prövas likvärdig samt goda kunskaper inom personal- och lönefrågor. Du har erfarenhet av projektledning och systemadministration. Det är meriterande med kunskaper om upphandling samt operativ erfarenhet av löne-/ personalsystem, helst i kommunal verksamhet. Du trivs i rollen som spindeln i nätet och är van att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du är bra på att planera och organisera, har en god analytisk förmåga samt drivs av att själv hitta förbättringsområden och få dina projekt i mål. Viktigt är också att du är lyhörd och kan ta tillvara synpunkter och önskemål på ett kreativt sätt. Erfarenhet av dokumentation är också meriterande eftersom detta är en viktig del i arbetet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vallentuna kommun har en gemensam värdegrund - "Vi har en professionell verksamhet som präglas av kvalitet och kundfokus. Engagemang, allas lika värde och utveckling genomsyrar vår organisation". Du som söker bör självklart dela denna syn. Vallentuna kommun vill som arbetsgivare ta till vara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Anställningen är en projektanställning (allmän visstidsanställning) i ett år, med möjlighet till förlängning. Tillträde 1/9 2009.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ingrid Fuchs, Kostchef
08-587 852 11
Malin Engström, Biträdande kostchef
08-587 852 13
Susanne Hamilton Löves, Rektor
08-587 852 51
Pernilla Sjöström, Arbetslagsledare
08-587 852 27
Annika Sjöström Segerhjelm, Arbetslagsledare
08-587 852 62
Susanne Hamilton Löves, Rektor
08-587 852 51
Linnea Olsson, musiklärare
Pernilla Sjöström Nisell, Biträdande rektor
08-587 852 27
Jan Eriksson, Rektor
08-587 852 51
Pernilla Sjöström Nisell, Bitr rektor
08-587 852 27