OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en systemansvarig för TES då nuvarande medarbetare går vidare till nytt uppdrag inom kommunen. Tidigare medarbetare kommer finnas med vid rekrytering och introduktion för att säkerställa att du som ny får goda förutsättningar.
Vi har inlett en spännande och utmanande digital resa där fokus är att föra tekniken framåt i våra verksamheter genom att hitta smarta och effektiva arbetssätt för våra medarbetare och enskilda. Arbetet med digitalisering och välfärdsteknik inom Socialförvaltningen fortsätter och efter ett antal års utbyggnad ser vi nu över organisationen för att skapa förutsättningar för att förvalta den teknik vi fått ut till våra medborgare i form av t.ex. nyckelfri hemtjänst och digitala trygghetslarm.
Avdelningen för E-hälsa består av enhetschef, tre systemansvariga och två larminstallatörer. Du kommer till ett team där det finns ett gott samarbete och som har en tydlig målbild om att förbättra, utveckla och engagera både verksamheter och de som arbetar med systemen.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer arbeta med systemadministration av de tjänster som Lindesbergs kommun har via Tunstall. Det handlar i dagsläget om trygghetstjänster såsom trygghetslarm, digitala lås och tillsynskameror inom hemtjänst, särskilda boenden och inom Funktionsstöds verksamheter.
Du kommer att vara behjälplig vid felsökning och ger support via telefon eller på plats. I rollen ingår att vara delaktig och utveckla nya tjänster inom området. Du arbetar även administrativt med dokumentation av rutiner och manualer. I arbetet utför du administrativa arbetsuppgifter i olika IT-system, samt ser tillsammans med systemansvariga för verksamhetssystemet Viva och resurs- och schemasystem Timecare, till att integrationer mellan systemen är fungerande och optimerade.
Utöver detta innehåller tjänsten t. ex;
• Förvaltning och underhåll.
• Administrera användare, grupper och behörigheter i systemet.
• Ansvara för utbildningsinsatser samt att stödja användarna av systemen.
• Initiera och driva förändringar i systemen utifrån verksamhetens behov.
• Samordna systemförvaltning samt kontakter med leverantör och IT-enhet.
• Ansvara för systemets kvalitet utifrån en informationssäkerhetsaspekt.
• Delta och stödja verksamheterna i utvecklingsfrågor samt i arbetet med välfärdsteknik, statistikuttag mm.
KVALIFIKATIONER
Du har högskoleutbildning, gärna inom systemvetenskap eller liknande samt vana och kunskap av IT-system. Det är viktigt att du är intresserad och känner dig hemma i olika IT-miljöer och tycker att det är spännande med teknisk utveckling.
Det är meriterande om du har yrkeserfarenhet av arbete med IT-frågor och om du har erfarenhet av TES men inget krav. Även erfarenhet av vårt verksamhetssystem Viva eller vårt resurs- och schemasystem Timecare skulle kunna vara meriterande.
Som person har du en god kommunikativ förmåga och är pedagogisk och samarbetsorienterad. Du är positiv, lösningsorienterad, strävar efter utveckling samt är flexibel. Det är också viktigt att du har en god förmåga till helhetssyn. Arbetet kräver också att du kan jobba lugnt men effektivt och metodiskt även i stressade situationer.
ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.
Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!