OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av ett kreativt team i en fartfylld och spännande verksamhet? Kungliga Operan söker nu en systemansvarig till vårt Onlineteam. Du kommer att ansvara för att utveckla och förvalta våra webbplatser, digitala plattformar och system och tillsammans med dina kollegor utveckla kundresan, fortsätta växa vår digitala publik på operan.se och operanplay.se och skapa Sveriges bästa kundupplevelse inom scenkonst.
Vi söker dig som har erfarenhet av en liknande roll där du arbetat med verksamhetsprocesser och system och som vill jobba i ett kreativt sammanhang med många idéer.
Om rollen
Du blir en del av Kommunikations- och försäljningsavdelningen. Vi är 20 medarbetare som arbetar med intern och extern kommunikation, försäljning, e-handel, publikutveckling, foto, film, formgivning, PR och press. Kungliga Operan strävar efter att vara en öppen arbetsplats och vi arbetar aktivt för en variation bland våra medarbetare. Vi tror på varandras olikheter, kompetenser och färdigheter och tillsammans utgör vi ett starkt team med stort engagemang för det vi gör.
Kungliga Operan arbetar gemensamt för att bredda våra publikgrupper och skapa Sveriges bästa kundupplevelse inom scenkonst. Vi vill få fler människor att upptäcka nationalscenens konstformer; opera, balett, musik och dans. Tillsammans ska vi få operan.se och operanplay.se att placera sig i framkant i kultursfären och fortsätta växa i digital publik, besökande publik och i biljettförsäljning. Avdelningen ansvarar för att driva utveckling av kundresan och bidra till att skapa ett insikts – och kundcentrerat arbetssätt inom avdelningen.
Onlineteamet ansvarar för att de digitala plattformarna, webbplatserna och systemen är säkra, funktionella, aktuella samt har kapacitet att möta och överträffa befintliga och framtida kunders förväntningar.
Som systemansvarig ser du till att våra system är säkra, funktionella och tillgängliga och bidrar till att vi kan erbjuda en förstklassig e-handelslösning för våra kunder. Du ansvarar också för de övergripande processerna kopplade till system samt deras framtida utveckling och säkerställer effektiv förvaltning och utveckling av de plattformar som används inom avdelningen.
Du kommer att:
• Samarbeta med och vara beställare gentemot leverantörer och samarbetspartners
• Prioritera, driva och projektleda utvecklingsinsatser inom de digitala plattformarna.
• Stötta och ge support till systemanvändare på avdelningen
Vem är du?
Vi tror att du har erfarenhet av en liknande tjänst som exempelvis systemansvarig, kravledare, service manager eller liknande. Du har erfarenhet av att samarbeta med och kravställa mot leverantörer och har haft ansvar för utveckling eller förvaltning av plattformar, applikationer eller system. Om du har erfarenhet från arbete med CMS, affärssystem, CRM-system så är det starkt meriterande. Erfarenhet av samarbete med agila utvecklingsteam är också en stark fördel. Du har en relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande kunskap förvärvad inom arbetslivet.
Du behöver behärska både det svenska och engelska språket väl i både tal och skrift.
Personliga egenskaper
Är du en prestigelös och lösningsorienterad lagspelare och gillar att jobba i en händelserik miljö så kommer du att trivas i den här rollen. Du har god förmåga att arbeta självständigt och tar egna initiativ för att driva ditt arbete mot uppställda mål. Du har också god förmåga att organisera och strukturera och du har förmåga att se både helheter och detaljer när så krävs.
Ansökan & Intresse
Låter det intressant? Då vill vi veta mer om dig!
Sista ansökningsdag 30/6.
Varmt välkommen med din ansökan!
På grund av lagar angående personuppgiftshantering tar vi inte emot ansökningar via e-mail och ber dig skicka din ansökan via ansök-knappen.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Andrea Hyttnäs, Digital Manager, e-post: andrea.hyttnas@operan.se
Facklig kontaktperson är
Helena Lindroth, Akademikerförbundet SSR, e-post: helena.lindroth@operan.se
Jens Persson Hertzman, Scen & film, e-post: jens.persson.hertzman@operan.se
Till bemannings-, rekryteringsföretag och säljare: vänligen respektera att vi inför denna rekrytering noga tagit ställning till och valt kanal för att hitta vår nya kollega, varför er hjälp undanbes i den här rekryteringen.
Foto: Kungliga Operan/Cooper & Gorfer
Om Kungliga Operan
Som Sveriges nationalscen för opera och balett ska Kungliga Operan vara tillgänglig för alla och beröra med starka känslor. Våra värderingar är: Hög kvalitet, Välkomnande, Orädd och Tidlös. Kungliga Operan är ett av staten helägt aktiebolag med en årsomsättning på ca 500 MKR. Operans personal – konstnärlig, teknisk och administrativ – utgör ca 540 anställda. Under ett spelår framförs över 200 moderna och klassiska balett- och operaföreställningar, riktade till både barn och vuxna, hundratals konserter samt flera hundra aktiviteter och skolsamarbeten för barn och unga i och utanför Operahuset och via den digitala streamingtjänsten Operan Play. Kungliga Operan värdesätter de kvaliteter som mångfald och olikheter tillför verksamheten.