Systemansvarig till Operans Onlineteam

Systemansvarig till Operans Onlineteam

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av ett kreativt team i en fartfylld och spännande verksamhet? Som Systemansvarig kommer du att jobba med att utveckla och förvalta våra webbplatser, digitala plattformar och system och tillsammans med dina kollegor utveckla kundresan, fortsätta växa vår digitala publik på operan.se och operanplay.se och skapa Sveriges bästa kundupplevelse inom scenkonst.

Du får en självständig och fri roll där du får möjlighet att utvecklas. Vi söker dig som har jobbat med att kravställa och beställa utveckling och förvaltning av IT-system och som tycker om att samordna, projektleda och ge support. 

Om rollen

Du blir en del av Kommunikations- och försäljningsavdelningen. Vi är 20 medarbetare som arbetar med intern och extern kommunikation, försäljning, e-handel, publikutveckling, foto, film, formgivning, PR och press. Kungliga Operan strävar efter att vara en öppen arbetsplats och vi arbetar aktivt för en variation bland våra medarbetare. Vi tror på varandras olikheter, kompetenser och färdigheter och tillsammans utgör vi ett starkt team med stort engagemang för det vi gör. 

Kungliga Operan arbetar gemensamt för att bredda våra publikgrupper och skapa Sveriges bästa kundupplevelse inom scenkonst. Vi vill få fler människor att upptäcka nationalscenens konstformer; opera, balett, musik och dans. Tillsammans ska vi få operan.se och operanplay.se att placera sig i framkant i kultursfären och fortsätta växa i digital publik, besökande publik och i biljettförsäljning. Avdelningen ansvarar för att driva utveckling av kundresan och bidra till att skapa ett insikts – och kundcentrerat arbetssätt. 

Onlineteamet ansvarar för att de digitala plattformarna, webbplatserna och systemen är

säkra, funktionella, aktuella samt har kapacitet att möta och överträffa befintliga och framtida kunders förväntningar. 

Ansvar och arbetsuppgifter

Som systemansvarig ser du till att våra system är säkra, funktionella och tillgängliga och bidrar till att vi kan erbjuda en förstklassig e-handelslösning inklusive betalningslösning för våra kunder. Du ansvarar också för de övergripande processerna kopplade till system samt deras framtida utveckling och säkerställer effektiv förvaltning och utveckling av de plattformar som används inom avdelningen. 

Du kommer att:

Samarbeta med och vara beställare gentemot leverantörer och samarbetspartners
Prioritera, driva och projektleda utvecklingsinsatser inom de digitala plattformarna.
Stötta och ge support till systemanvändare på avdelningen









Vem är du?
Du har erfarenhet från en roll där du har varit beställare och kravställare inom utveckling och förvaltning av system, digitala plattformar, webbar eller liknande. Din erfarenhet kan komma från en roll inom verksamheten, från en IT-avdelning eller som konsult. Om du har erfarenhet från arbete med antingen CMS, affärssystem eller CRM-system så är det starkt meriterande. Det är meriterande om du har erfarenhet från en beställarroll mot leverantör och samarbete med agila utvecklingsteam.

För denna roll ser vi att du har en relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande kunskap förvärvad inom arbetslivet. Du behöver behärska både det svenska och engelska språket väl i både tal och skrift.

Personliga egenskaper
Är du en prestigelös och lösningsorienterad lagspelare och gillar att jobba i en händelserik miljö så kommer du att trivas i den här rollen. Du har god förmåga att arbeta självständigt och tar egna initiativ för att driva ditt arbete mot uppställda mål. Du har också god förmåga att organisera och strukturera och du har förmåga att se både helheter och detaljer när så krävs. 

Ansökan och intresse
Låter det intressant? Då vill vi veta mer om dig! 

I denna rekrytering samarbetar Kungliga Operan med Boxhill Recruitment. Urval och intervjuer sker löpande så vi hoppas få läsa din ansökan så snart som möjligt! Ansök genom att klicka på ”Ansök här”, vi lovar att det går enkelt och att dina uppgifter blir säkert hanterade.

Om du har frågor om tjänsten så kan du kontakta Ottilia Liljeberg ottilia.liljeberg@bhill.se eller Ann Bender Dalhäll ann.bender@bhill.se

Varmt välkommen med din ansökan!

På grund av lagar angående personuppgiftshantering tar vi inte emot ansökningar via e-mail och ber dig skicka din ansökan via ansök-knappen

Om Kungliga Operan
Som Sveriges nationalscen för opera och balett ska Kungliga Operan vara tillgänglig för alla och beröra med starka känslor. Våra värderingar är: Hög kvalitet, Välkomnande, Orädd och Tidlös. Kungliga Operan är ett av staten helägt aktiebolag med en årsomsättning på ca 500 MKR. Operans personal – konstnärlig, teknisk och administrativ – utgör ca 540 anställda. Under ett spelår framförs över 200 moderna och klassiska balett- och operaföreställningar, riktade till både barn och vuxna, hundratals konserter samt flera hundra aktiviteter och skolsamarbeten för barn och unga i och utanför Operahuset och via den digitala streamingtjänsten Operan Play. Kungliga Operan värdesätter de kvaliteter som mångfald och olikheter tillför verksamheten.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Boxhill AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 april 2022
  • Ansök senast: 29 maj 2022

Besöksadress

Sveavägen 9
None

Postadress

Sveavägen 9
Stockholm, 11157

Liknande jobb


24 november 2024