Systemansvarig (Treserva)

Arbetsbeskrivning

Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 36 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 500 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, delaktighet, fokus, ordning och reda, professionalism och ärlighet.

Social- och arbetsförvaltningen stödjer och skyddar barn och unga som riskerar att fara illa. Vi ansvarar också för familjerättsfrågor och familjerådgivning. Stöd ges till personer med missbruk och beroendeproblematik. Ekonomiskt bistånd ges till personer som själva saknar möjlighet till försörjning och insatser ges för att personer med ekonomiskt bistånd ska bli självförsörjande.

Vi ansvarar för budgetrådgivning, insatser för integration samt samordning av kommunens arbetsmarknadsåtgärder och arbetsträning och kommunens krisgrupp (POSOM). Du kommer att ingå i förvaltningens administrativa team, direkt underställd förvaltningschefen.

I rekryteringen kommer vi att eftersträva mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en systemansvarig som har som huvudmål att maximera verksamhetsnyttan av Treserva.
Du ska
• ansvara för den dagliga administrationen av Treserva
• vara drivande i supportärenden och beställningar mot Partille IT och leverantör
• ansvara för utbildning inom verksamhetens IT stöd
• jobba med verksamhetsanalys som ligger till grund för ny och vidareutveckling av verksamhetens IT stöd
• ansvara för statistikuttag till SCB samt socialstyrelsen


KVALIFIKATIONER
Du behöver ha en hög arbetskapacitet och ta initiativ till förändring och utveckling samt hålla dig uppdaterad genom omvärldsorientering. Du blir spindeln i nätet mellan
• verksamheten
• leverantörer
• Partille IT
• andra myndigheter

Yrkesrollen kräver
• erfarenhet inom arbetsområdet
• hög social och pedagogisk förmåga
• teknisk kunskap inom
o Microsofts klientverktyg (Windows7, Office m.m.)
o administration av system byggda på en modern Microsoft plattform

Som person är du självständig, öppen för förändringar, drivande med fokus på mål och resultat. Har du dessutom humor och förstår vikten av ett gott skratt på jobbet är du den vi söker.
Gärna högskoleutbildning eller liknande.

ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofia Frederiksen Angervall
031 792 10 70
Enhetschef Suzanne Billberg
031-792 18 02
Avdelningschef Peter Nilsson
031-792 16 62
SSR Susanne Wessman
031-792 10 00
Vision Annika Dimberg
031 - 792 10 00
Avdelningschef Frida Atterstam
031-792 16 96
Enhetschef Anna-Karin Eglén
031 - 792 16 82
Enhetschef Helene Ardestam
031 - 792 13 36
Fältsekreterare Tinna Molén
031-792 13 13
Metodutvecklare Eva Ahlstedt
031 792 10 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse Ansökan senast 2014-08-27 via Aditro Recruit eller mejla till socialocharbetsforvaltningen@partille.se .
  • Publicerat: 7 augusti 2014

Besöksadress

Gamla Kronvägen 34 43382 Partille
None

Postadress

Gamla Kronvägen 34
Partille, 43382

Liknande jobb


Processsamordnare IT till Socialförvaltningen Hisingen

Processsamordnare IT till Socialförvaltningen Hisingen

17 december 2024

17 december 2024

Applications Owner

Applications Owner

17 december 2024