Systemansvarig/ekonom VA-kundtjänst

Arbetsbeskrivning

Serviceinriktad och strukturerad ekonom - stämmer det på dig? Då vill vi gärna att du söker till oss!

Vad kan vi erbjuda dig?
VA-avdelningens kundtjänst ansvarar för debitering av brukningsavgifter och anläggningsavgifter.

I tjänsten ingår systemansvar för kundregister EDP /Future samt synpunktshantering och kundservice.
Kund kan välja att betala via pappersfaktura, e-faktura, autogiro och för företag SVE-faktura.

Kundtjänst hjälper kund vid ägarbyten, svarar på frågor rörande vattenmätare och avläsning samt planerar byten av vattenmätare.

Tjänsten innebär självständigt arbete med ansvar för att kommunens VA-abonnenter blir rätt debiterade enligt VA-taxa antagen av kommunfullmäktige. Arbetet innebär nära samarbete med kommunens ekonomiavdelning samt framtagande av ekonomiska underlag för budget och uppföljning samt taxeberäkning.

Vad söker vi hos dig?
Vi söker en social person som har lätt för att hantera kundfrågor. Strukturerad, ekonom gärna på högskolenivå eller likvärdig arbetslivserfarenhet.
Datorvana med liknande verksamhetssystem är meriterande och kunskap i office paketet ett krav.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. 

Upplysningar
VA-avdelningen (avdelning för Vatten och Avlopp) är en del av Samhällsbyggnadsförvaltningen i Falköpings kommun. VA-avdelningen ansvarar för distribution av dricksvatten, rening av spillvatten samt bortledande av dagvatten. På avdelningen jobbar idag 21 personer. Verksamhetens uppdrag är att bygga och sköta VA-anläggningar på ett tryggt, effektivt och miljöriktigt sätt som säkerställer en fortlöpande vatten- och avloppsförsörjning.

VA-avdelningen försörjer ca 7000 abonnenter med vatten- och avloppstjänster. 

Falköpings kommun
Falköpings kommun eftersträvar att vara en inkluderande arbetsgivare och värdesätter de kvalitéer som mångfald tillför våra verksamheter för att skapa en hållbar utveckling. Vår gemensamma värdegrund utgår ifrån att vi som medarbetare är till för Falköpingsborna. Vi erbjuder meningsfulla och viktiga arbeten, goda utvecklingsmöjligheter och ett gott arbetsklimat med engagerade kollegor.


Övrigt
För att hantera ansökningar använder vi Varbi. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Om du av något skäl inte kan söka så (t.ex. skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Trafikplanerare Helena Hartzell
08-5782 92 55
miljö- och trafikchef Göran Norlin
08-5782 97 80
Trafikingenjör Leif Svärdsén
08-5782 9229
Vision Gabriella Engström
08-5782 96 15
Miljöchef Mikael Boman
0157-430262
Vision Carina Ericsson
0157-430261
Miljöinspektör Chatarina Holmström
0157-430266
Rekryteringskonsult Sara Rydberg-Nilsson
070-554 61 87
SACO Sophia Norrman Winter
08-5782 92 02
SKTF Börje Buss
08-5782 94 69

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Samhällsbyggnadsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 januari 2020
  • Ansök senast: 21 februari 2020

Besöksadress

Marknadsgränd 2
None

Postadress

Tyresö kommun
Tyresö, 13581

Liknande jobb


Ekonomi & Administration

Ekonomi & Administration

14 november 2024

27 oktober 2024