Systemekonom vid Ekonomiavdelningen

Arbetsbeskrivning

Att arbeta på Arbetsförmedlingen är att göra skillnad. Oavsett om du är arbetsförmedlare eller systemekonom handlar din arbetsuppgift i grund och botten om att hjälpa arbetsgivare att hitta arbetskraft och att ge arbetssökande stöd och inspiration på väg till ett nytt jobb. Vi är idag en myndighet i förändring, med starkt fokus på modernisering och digitalisering.

Vi erbjuder dig en arbetsplats som värdesätter ett gott arbetsklimat med öppenhet och arbetsglädje och ett stimulerande och utvecklande arbete. Vi har goda anställningsvillkor såsom flexibel arbetstid, friskvård och förmånliga semesteravtal.

Arbetsbeskrivning

I rollen som systemekonom kommer du tillhöra enheten Redovisning & Rapportering vid Arbetsförmedlingens Ekonomiavdelning. Avdelningen organiseras under huvudkontoret och har ca 250 anställda i hela riket. Sektionen Löpande Redovisning är placerad i Kristinehamn och ansvarar för myndighetens fakturahantering, betalningar, anläggningsredovisning, inkasso samt bokslut. Arbetsförmedlingen tillämpar ekonomisystemet Raindance. Idag arbetar ca 25 handläggare på sektionen.

Arbetsförmedlingen har under de senaste åren arbetat intensivt med att införa e-handel och på sektionen arbetar ett team som ansvarar för systemadministration av ett beställar- / orderflöde med elektronisk fakturering. Stort fokus ligger också på utbildning, information och support till våra interna kunder. I din roll som systemekonom kommer du att leda teamet som bedrivs i partnerskap med bland annat systemförvaltningen och upphandlingsavdelningen. Du kommer också att arbeta med behovsanalyser, kravställning och testning. Du kommer också att delta i projekt och förbättringsarbeten med kunden i fokus. Arbetet bedrivs både tillsammans med det egna processteamet och andra team i verksamheten.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har akademisk examen inom ekonomi och/eller systemvetenskap. Du har en bakgrund inom systemförvaltning mot redovisning, eller erfarenhet av IT-stöd inom redovisning som ekonom. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av kravställning / beställning av IT-stöd.

Vi ser att du som söker denna tjänst har god förmåga att analysera, dokumentera och driva utveckling. Du är en person med energi, idéer och engagemang. Det är också viktigt att du är kommunikativ, lyhörd samt är bra på att bygga och bevara goda relationer. Du har en god pedagogisk förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift. Du känner ett stort ansvarstagande och har förmåga att arbeta självständigt. Arbetsuppgifterna kräver din flexibilitet och du bör vara prestigelös, samt kunna bidra med en positiv atmosfär.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt

Anställningen är tillsvidare med 6 månaders provanställning. Anställningen är på heltid, men kan anpassas utifrån arbetsförmåga. Tillträde 1 maj eller enligt överenskommelse. Placeringsort Kristinehamn.

Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats med strävan att vara fri från diskriminering, ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet el uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning o ålder. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

Ansökan

Du är välkommen med din ansökan, märkt med diarienr: Af-2017/00099082, senast den 15 mars 2017. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Bifoga CV och ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet. När du ansöker kommer du att få besvara ett antal frågor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön. Individuell lönesättning.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 2 mars 2017

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Systemförvaltare för skolsystem

Systemförvaltare för skolsystem

25 november 2024

Teknisk specialist inom Användarnära IT

Teknisk specialist inom Användarnära IT

26 november 2024