OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Äldre- och Handikappomsorgen söker Systemförvaltare Vi söker en medarbetare som under äldreomsorgschefen ska ansvara för det administrativa ADB-stödet inom äldre- och handikappomsorgens olika verksamhetsområden. I uppdraget ingår bland annat: . att vara systemförvaltare, huvudansvarig för verksamhetssystemet Magna Cura, OVK, e-dos etc. . att samordna rutiner, utbildning och information i ovan angivna system gentemot användarna. . att bevaka och ansvara för att lämpliga administrativa ADB-rutiner utarbetas och upprätthålls . att vara kontaktperson mot leverantörer av vårt system . att svara för framtagning av statistik och underlag till verksamheten . att vara IT-säkerhetsansvarig och GIS-ansvarig . att ansvara för omsorgsverksamhetens hemsida . att svara för drift och investeringsbudget gällande IT . utveckla verksamhetssystem Kvalifikationer Vi tror att du behöver högskoleutbildning för att klara det här jobbet. Det är meriterande om du är väl insatt i omsorgs verksamheten, har god datavana samt kunskap om verksamhetens olika datasystem.