OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Organisatoriskt är tjänsten placerad på enheten Stadskansliet IT. Allmänt om tjänsten: I arbetsområdet ingår att göra anpassningar i system för att tillgodose verksamheterna behov, dokumentera och uppdatera befintlig dokumentation runt system, hantera information från användare, hantera versionsuppgraderingar bl a genom tester, initiera och driva projekt och andra förekommande förvaltaruppgifter. Initialt arbeta med införande av ett dokument- och ärendehanteringssystem (DOÄ). I uppdraget, ingår bl a att : -ansvara för systemanpassningar -ansvara för att systemdokumentation tas fram -ansvara för testmiljö -svara för användarstöd -ansvara för att utbildningsmaterial tas fram och utbildningar genomförs -administrera behörigheter Vi söker dig som har systemvetarexamen från högskola/universitet och har goda kunskaper i databasteori och databashantering. Du bör ha en pedagogisk förmåga och kunna uttrycka dig väl i skrift och tal, även i stora grupper. Du har också god social kompetens, du kan arbeta självständigt och vara självgående. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vana att arbeta i projekt är önskvärt. Vi eftersträvar att våra medarbetare ska återspegla samhällets mångfald.