OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Organisatoriskt är tjänsten placerad på enheten Stadskansliet IT. Ref nr SKI 2/08 Allmänt om tjänsten: I arbetsområdet ingår att göra anpassningar i system för att tillgodose verksamheterna behov, dokumentera och uppdatera befintlig dokumentation runt system, hantera information från användare, hantera versionsuppgraderingar bl a genom tester, initiera och driva projekt och andra förekommande förvaltaruppgifter. Initialt arbeta med införande av ett dokument- och ärendehanteringssystem - DOÄ. I arbetsuppgifterna ingår att - ansvara för systemanpassningar - ansvara för att systemdokumentation tas fram - ansvara för testmiljö - svara för användarstöd - ansvara för att utbildningsmaterial tas fram och utbildningar genomförs - administrera behörigheter Kvalifikationskrav: Vi söker dig som har systemvetarexamen från högskola/universitet eller motsvarande och har goda kunskaper i databasteori och databashantering. Du bör ha en pedagogisk förmåga, god social kompetens och kunna arbeta självständigt. Erfarenhet av projektarbete är meriterande.