Systemförvaltare

Arbetsbeskrivning

Bolagsverket granskar, registrerar och informerar för ett enkelt företagande och ett rättssäkert näringsliv. Vi finns i Sundsvall och är cirka 500 anställda. Våra värdeord, kompetens, engagemang och kundnytta, vägleder oss i vårt arbete. Vi strävar efter att vår arbetsplats ska spegla mångfalden i samhället. Dessutom vill vi inspirera till goda levnadsvanor och ökat hälsomedvetande hos våra anställda. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en god arbetsmiljö som kännetecknas av respekt för allas lika värde.

Bolagsverkets utvecklings- och förändringsarbete vidareutvecklas ständigt. Uppdraget att vara en utvecklingsmyndighet för företag och företagande samt den egna målsättningen att utöka e-ingivningen och effektivisera handläggningen påverkar utvecklings-, förvaltnings- och driftsverksamheten nu och framåt. Utvecklingsavdelningen rustar nu/expanderar och söker nya medarbetare för att klara nuvarande och framtida åtaganden.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker två systemförvaltare med kompetens inom systemanalys, krav- och användningsmodellering samt test. I rollen som systemförvaltare arbetar du främst med system- och kravanalys samt kravmodellering med utgångspunkt från verksamhetens behov. Arbetsområdet kommer att vara olika befintliga och tillkommande lösningar avseende Bolagsverkets IT-stöd, exempelvis e-tjänster och handläggningsstöd. Du kommer att involveras i olika projekt och uppdrag utifrån verksamhetens behov av utveckling och förvaltning.

Som systemförvaltare ansvarar du för att analysera och strukturera verksamhetens behov och omsätta dessa till systemkrav som sedan dokumenteras i användningsfall, dialogbeskrivningar mm. I arbetet ingår också att delta i testarbete, ansvara för mindre utredningar samt delta och i vissa fall leda workshops.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning med inriktning systemvetenskap, system-/datateknik eller flerårig praktisk erfarenhet som vi bedömer som likvärdig.

Du har flerårig praktisk erfarenhet av systemutveckling med fokus på kravhantering och systemanalys, gärna inom området handläggning och e-tjänster. Du har goda kunskaper om kravarbete både inom projekt och förvaltning och har erfarenhet av att dokumentera systemkrav på ett strukturerat sätt. På Bolagsverket arbetar vi vanligtvis i utvecklings- och förvaltningsprojekt med agila utvecklingsmetoder och vi värdesätter erfarenhet av detta.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt och har förmåga att se till helheten. Vi värderar egenskaper som samarbets- och initiativförmåga, prestigelöshet, målmedvetenhet och god förmåga att kommunicera både skriftligt och muntligt. Du är van att självständigt planera och driva ditt arbete samt att genomföra kvalitativt dokumentationsarbete.

Det är meriterande om du har utbildning i eller erfarenhet av arbete med test- eller användbarhetsfrågor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Patrik Wellén
060-18 45 61
Fackliga representanter för SACO, SEKO och ST
0771-670 670
Inga Otmalm
060-18 44 44
Sebastian Cordova

Sektionschef Mats Karlsson
060-18 44 58
Sektionschef System 1 Patrik Boberg

Sektionschef System 2 Sara Söderholm

Sektionschef Martin Bylund
060-18 43 26
Enhetschef, (rekryterande chef) Patrik Wellén
060-18 45 61
Enhetschef Systemenheten Niklas Karlsson
060-184649

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bolagsverket, Utvecklingsavdelningen Sundsvall
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Heltid. 100 % Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 4 mars 2014

Besöksadress

Stuvarvägen 21 85181 Sundsvall
None

Liknande jobb


6 november 2024

6 november 2024

6 november 2024

6 november 2024