OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla koncernen Karlstads kommun?
Hos oss får du 7 000 arbetskamrater inom 600 olika yrken. Tillsammans arbetar vi för att uppnå visionen om att skapa tillväxt och en god livskvalitet med målet att bli 100 000 invånare.
Vi arbetar också aktivt för att ta till vara de kvaliteter som jämställdhet och mångfald tillför arbetslivet.
Kommunledningskontoret arbetar på kommunstyrelsens uppdrag med att analysera, driva på och bevaka utvecklingen och tillväxten i Karlstad och regionen. Det gör vi bland annat genom att samverka med näringslivet och andra kommuner. Vi ansvar för ekonomi- och verksamhetsstyrning, redovisning och bokslut. Vi arbetar också med juridisk rådgivning, arbetsrätt, avtalsfrågor, ledar- och medarbetarutveckling och strategier för jämställdhet och mångfald. Dessutom samordnar vi kommunens kommunikationsarbete och IT-verksamhet.
Verksamhetsstöd & förvaltning är en enhet inom funktionen koncernstöd på kommunledningskontoret, som arbetar med förvaltning av koncerngemensamma system. Det övergripande uppdraget är att leda, styra och följa upp kommunens verksamhet samt ge råd och stöd till kommunens olika förvaltningar och bolag.
Enheten ansvarar för verksamhetsstöd för processer inom ekonomiadministration, personaladministration, ärende och möteshantering samt för koncernens gemensamma webbkanaler.
ARBETSUPPGIFTER
Som systemförvaltare för koncernens personalsystem hör du till kommunledningskontorets enhet för verksamhetsstöd & förvaltning. Systemförvaltaren har rollen som förvaltningsledare och är ansvarig för planeringen av den löpande systemförvaltningen. Vilket innebär både vidmakthållande och vidareutvecklingsaktiviteter samt support och utbildning för personalsystemet Heroma som stöder koncernens personalprocesser.
Du har en konsultativ roll för att kunna stötta verksamhetens användning av systemet på bästa sätt. En viktig uppgift är också att förstå systemets logiska uppbyggnad, för att kunna medverka vid problemlösning samt tester vid införande av nya funktioner.
Förvaltningsledaren ingår i, och samordnar en förvaltningsgrupp som arbetar enligt modellen Affärsmässig förvaltningsstyrning (Pm3).
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
KVALIFIKATIONER
Du har examen inom systemvetenskap från högskola eller universitet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du ska ha erfarenhet av systemförvaltning inom personalområdet. Du har tidigare erfarenheter från att arbeta med leverantörer, budgetering och ekonomisk uppföljning och meriterande är om du haft rollen som förvaltningsledare eller projektledare. Det är en fördel om du har god kunskap om och erfarenhet av en kommuns verksamhet.
- Du har ett stort intresse och engagemang för kvalitets- och utvecklingsfrågor och har förmåga att omsätta nya insikter till praktik
- Du tycker om, tar initiativ och leder gärna andra i processarbete samt har lätt att skapa engagemang kring de processer du leder.
- Du är kommunikativ och har god förmåga att skapa och vidmakthålla förtroendefulla relationer.
- Du har god analysförmåga och möjlighet att se helheten.
- Du är mål- och resultatinriktad
- Du förstår värdet av god service.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Kontaktcenter Ann Salomonsson
054-540 10 62
Gruppchef Monica Bergergård
054-540 80 54
IT-chef/CIO Inge Hansson
054-540 12 13
Qtym Peter Finell
054-14 18 08
KS ordförande Per-Samuel Nisser
070-689 39 39
KS vice ordförande Lena Melesjö Windahl
070-543 71 32
Kommunalråd Peter Kullgren
070-532 77 00
Upphandlingschef Jerker Bäckström
054-540 10 50
Upphandlingskonsult Pär-Åke Andersson
054-540 10 51
Enhetschef Lotta Wahlén
054-540 12 02