Systemförvaltare

Arbetsbeskrivning

Svedala kommun är en framtidsinriktad kommun med cirka 20 000 invånare. Vi ser till att kommuninvånarna får god vård och omsorg, rent vatten och att vi har en riktigt bra skola för barn och ungdomar. Vi planerar nya bostadsområden och sköter grönområden och gator. Hos oss arbetar du med spännande jobb där du är med och bygger ett fungerande samhälle. Att arbeta i vår kommun är att ha ett av Sveriges viktigaste jobb!

Arbetsplats och arbetsuppgifter
Personalenhetens verksamhetsmål är att med god kvalitet och professionellt bemötande driva och vidareutveckla de övergripande löne- och personalpolitiska frågorna. Vi arbetar hälsofrämjande för att öka trivsel och arbetsglädje. Vår enhet arbetar kommunövergripande med löneadministration och personalfrågor. Du kommer att ingå i ett team som består av tre personalspecialister, en personaladministratör och tre löneadministratörer, där samtliga är underställda personalchefen.

Som systemförvaltare svarar du för förvaltning och utveckling av personalsystemet Heroma. I din roll har du kontakt med systemleverantörer angående planerade förändringar och uppdateringar. Du har en fortlöpande dialog med verksamheten för att tillsammans med den driva förändringsarbete. I arbetsuppgifterna ingår att ansvara för användarstöd, planering och utbildning samt att delta och driva projekt.

Utformning av ramverk för test, fortlöpande arbete med programtester och kvalitetssäkring är ytterligare arbetsuppgifter liksom att följa upp kvaliteten på och användningen av levererade lösningar. Du kommer också att ansvara för månads- och årskörningarna i lönebearbetningsprocessen.

Du kommer också arbeta med införandet av nya funktioner och integrationer med andra system är förekommande. Som systemförvaltare är det du som har överblick hur förändringarna påverkar helheten och ser till att de genomförs på bästa sätt. I rollen ingår att ha ett konsultativt stöd till cheferna och nära samarbete med kollegorna.

Du kommer också arbeta med införandet av nya funktioner och integrationer med andra system är förekommande. Som systemförvaltare är det du som har överblick hur förändringarna påverkar helheten och ser till att de genomförs på bästa sätt. I rollen ingår att ha ett konsultativt stöd till cheferna och nära samarbete med kollegorna.

Kvalifikationer
Du som söker har högskoleutbildning med inriktning mot systemvetenskap eller HR samt erfarenhet av personaladministrativa IT-system. Vidare har du tidigare arbetat utifrån ett konsultativt arbetssätt och har erfarenhet av projektarbete. Det är meriterande om du har kännedom om innehållet i kommuner och landstings kollektivavtal och du bör tidigare ha arbetat med lönefrågor eller löneavtal. Det är också meriterande om du tidigare arbetat med Heroma. Arbetet kräver att du är självgående och drivande och att du dessutom har mycket god samarbetsförmåga. Du har hög servicekänsla och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

I Svedala kommun ser vi mångfald som en tillgång och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svedala Kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning tillämpas.
  • Tillsvidareanställning, heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 15 maj 2014

Liknande jobb


29 november 2024