OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunledningskontoret är navet i kommunkoncernen. Eller spindeln i nätet, om man så vill. Här får kommunstyrelse och personalnämnd stöd i form av ledning, styrning, tillsyn och samordning. Hos oss samlas centrala resurser för medborgarservice, tillväxt och utveckling, ekonomi, planering, IT samt personal- och arbetsmarknadsfrågor. Vi är 200 medarbetare som tillsammans styr utvecklingen åt rätt håll. Referensnummer 013 Vikariat snarast--2011-08-31 Personalavdelningen är en central HR-funktion med ett kommunövergripande strategiskt uppdrag. Vi har nyligen genomgått en omstrukturering och består idag av fyra enheter; utveckling, analys, arbetsmarknad samt en stödfunktion. Personalavdelningens huvudsakliga uppdrag är att utveckla en attraktiv och enhetlig personalpolitik med syfte att säkra framtida kompetens- och personalförsörjning i Skellefteå kommun. I personalavdelningen arbetar cirka 50 personer, varav cirka 20 inom enheten för arbetsmarknad. Systemförvaltning för våra löne- och personalsystem tillhör personalavdelningens stödfunktion. Vi har infört självservice/egenrapporering i alla verksamheter, något som vi nu arbetar med att utveckla ytterligare. Vi tillämpar årsarbetstid. ***** Arbetsuppgifter ***** Nära samarbete med både systemägare, systemleverantör samt kommunens ekonomi- och IT-avdelningar. Sköta den löpande förvaltningen av vårt löne- och personalsystem, för närvarande Personec P. Huvuduppgiften är att underhålla och vidareutveckla systemet. Du ingår i en grupp med ytterligare två systemförvaltare samt en pa-controller. Gruppens uppdrag är att se till så Personec P stödjer Skellefteå kommuns HR-processer på ett optimalt sätt, vilket innebär förvaltning, löpande underhåll, kvalitetssäkring och uppföljning. Du har kontakter med interna och externa aktörer. Projekt- och utvecklingsarbete samt information och utbildning ingår i arbetet. Uppdraget innebär att arbeta konsultativt och ge professionellt stöd till verksamheterna. ***** Kvalifikationer ***** Högskoleutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som kan prövas likvärdig samt goda kunskaper inom löne-, personal-, ekonomi- och/eller IT-området. Meriterande är erfarenhet av systemförvaltning och gärna av arbete i något lokalt personal- och lönesystem, helst från kommunal verksamhet. Du trivs i rollen som spindeln i nätet och är van att både arbeta i team och självständigt samt att ta egna initiativ. Bra på att planera och organisera och har en god analytisk förmåga samt drivs av att själv hitta förbättringsområden och få dina projekt i mål. Lyhörd och kan ta tillvara synpunkter och önskemål på ett kreativt sätt. Erfarenhet av dokumentation är också meriterande eftersom detta är en viktig del i arbetet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Välkommen med ansökan som du gör via länken i den här annonsen [ [
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Larsson, chef Kvalitet och förnyelse
0910-73 50 00
Hanna Lundgren, förvaltare
0910-73 50 00
Tom Jakobsen, Experis
0910-58 66 92.
Anna-Karin Abrahamsson, SACO
070- 724 68 18
Håkan Lundberg, Vision
0910-73 50 00
Bengt Ivansson, näringslivschef
0910-73 50 00, 070-557 11 22
Tomas Öhlund, näringslivsutvecklare
070-318 38 02
Helena Renström, marknadschef
0910-73 50 00
Therese Mossberg, kommunikatör
0910-73 50 00
Christina Nyberg, Vision
0910-73 50 00