OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt.
Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss!
Teknik- och fastighetsförvaltningens cirka 550 medarbetare bygger och sköter Karlstad. Med ansvaret för en trygg och vacker miljö sköter vi kommunens dricksvatten, gator, parker, lekplatser, skogsmark och den interna servicen som städ, tryckeri, fordon och konferens. Vi utvecklar infrastrukturen, bygger nya skolor och har hand om kommunens naturområden och fastigheter.
Som systemförvaltare tillhör du staben för de tekniska förvaltningarna, det vill säga teknik- och fastighetsförvaltningen, stadsbyggnadsförvaltningen och miljöförvaltningen. Staben har cirka 50 medarbetare fördelade på fyra enheter: ekonomienheten, HR-enheten, informationsenheten och utvecklingsenheten. Du kommer att vara placerad på utvecklingsenheten där systemförvaltare, verksamhetsutvecklare och verksamhetscontroller är organiserade. Vi arbetar i trevliga aktivitetsbaserade lokaler i Samhällsbyggnadshuset i Inre hamn.
ARBETSUPPGIFTER
Som systemförvaltare hos oss arbetar du med förvaltning, vidareutveckling, kravställning, support och utbildning i våra verksamhetssystem inom fastighetsförvaltning samt ärendehantering och dokumenthantering. Du har kontakt med leverantörer och kommunens IT-avdelning vid behov och i vardagen arbetar du nära våra användare som finns ute i kärnverksamheten.
Du kommer att ingå i en förvaltningsgrupp som arbetar enligt förvaltningsmodellen pm3 och som ansvarar för att verksamhetens behov av systemstöd uppfylls. Hos oss utgår all utveckling och förvaltning av systemstöd från ett process- och informationsperspektiv.
I din roll som systemförvaltare kommer du också att delta i de tekniska förvaltningarnas digitala förändringsarbete där du tillsammans med kollegorna på utvecklingsenheten arbetar med att vidareutveckla och realisera aktiviteterna i våra förvaltningsövergripande handlingsplaner för digitalisering.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med arbetslivserfarenhet av systemförvaltning. Vi ser även att du har akademisk examen inom IT alternativt att du har skaffat dig arbetserfarenhet som vi bedömer likvärdigt.
Har du dessutom erfarenhet av något av nedanstående så är det meriterande:
• förvaltningsmodellen PM3
• förvaltningsledning och/eller projektledning
• upphandling av IT-system
• grundläggande kunskaper i SQL.
• goda kunskaper i Microsoft Teams, O365-plattformen och SharePoint
Som person har du förmågan att självständigt planera och organisera ditt arbete samt driva ditt arbete framåt. För att lyckas i din roll är det viktigt att du har ett genuint intresse för service och trivs med att vara tillgänglig i din roll som systemförvaltare. Du gillar att hålla dig uppdaterad och ser omvärldsbevakning som en självklarhet. Även att ha förmågan att förstå behov och hitta lösningar på problem i olika arbetssituationer är viktigt för att du ska trivas i rollen.
Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga egenskaper.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lars Persson
054-540 66 78
Per-Anders Bergman
054-540 65 72
Göran Sjödén
054-540 68 95
Facklig företrädare kan nås via kommunens växel
054-540 00 00
Enhetschef Magnus Ådén
054-540 65 64
Enhetschef Patrik Nilsen
054-540 65 78
Processingenjör Anna Söderlindh
054-540 65 71
Enhetschef Jan Barthelsson
054-540 67 71
Peter Risberg, Vision
054-540 67 76
Enhetschef Eva-Lena Beiron
054-540 68 10