OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hjälpmedelscentralen Eskilstuna
Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!
Om oss
Hjälpmedelscentralen är en länsövergripande verksamhet som erbjuder regionen och länets kommuner en komplett hjälpmedelsservice för personer med funktionsvariation. Hjälpmedelscentralen ingår i Regions Sörmlands division medicinsk service. Verksamheten är intäktsfinansierad och drivs i samverkan mellan regionen och länets kommuner. Den huvudsakliga verksamheten ligger i Eskilstuna med filialer i Katrineholm och Nyköping.
Vi är organiserade i fyra sektioner (hjälpmedelskonsulenter, hjälpmedelstekniker, lager och logistik samt administration) och är ungefär 80 medarbetare tillsammans. Alla har ett stort engagemang för vårt uppdrag att tillhandahålla en effektiv och lättillgänglig hjälpmedelsförsörjning av bästa kvalitet för länets invånare.
Nu söker vi en systemförvaltare till administrationssektionen i Eskilstuna.
Dina arbetsuppgifter
• Drift, förvaltning och vidareutveckling av våra affärssystem Sesam2, LMN samt respektive webbgränssnitt
• Ansvara för och driva projekt inom IT
• Delaktig i arbetet med informationssäkerhet
• Delta i regionsövergripande projekt
• Delta i vissa upphandlingar, ex distributörsavtalet för inkontinenshjälpmedel
• Representant i olika nätverk.
Din kompetens
Vi söker dig som brinner för att leverera bästa möjliga systemstöd för att möta verksamhetens krav och behov. Vi ser att du gör detta genom ett självständigt och strukturerat arbetssätt. Du är driven, engagerad och har ett professionellt bemötande av både interna och externa kontakter.
Meriterande om du har universitets- eller högskoleutbildning inom exempelvis systemvetenskap eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant. Meriterande med erfarenhet av systemförvaltning, utveckling, Excel, affärssystemet Sesam2 samt Sesam LMN.
Önskvärt om du har erfarenhet inom hjälpmedelsverksamhet. Du har B körkort.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av
Sektionschef Ann Godlund, 072-147 07 70, ann.godlund@regionsormland.se
Facklig representant Vision André Strömgren, 070-230 49 91, andre.stromgren@regionsormland.se (http://mailto:andre.stromgren@regionsormland.se/)
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00
Vi hoppas att du tycker att detta låter spännande och blir nyfiken på att veta mer om oss, vårt engagerade team och vårt uppdrag. Vi ser fram emot din ansökan så att vi kan berätta mer!
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2021-09-19.
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)
Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.