OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över. Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.
Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På livetilysekil.se http://www.livetilysekil.se/ får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut.
Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.
Beskrivning
Socialförvaltningens uppdrag är bland annat att möjliggöra och utföra beslut som fattas av socialnämnden.
Förvaltningen ska bedriva en effektiv och rättssäker socialtjänst utifrån lagstiftning med fokus på individens behov och resurser. Förvaltningen erbjuder stöd till kommunens invånare i livets alla skeenden.
Socialförvaltningen i Lysekil söker nu en driven systemförvaltare. Tillsammans med socialförvaltningens systemutvecklare utgör du förvaltningens IT-team och arbetar nära förvaltningens enhetschefer.
Arbetsuppgifter
Som systemförvaltare är du länk mellan socialförvaltningens verksamheter, kommunens IT-avdelning och systemleverantörer. Du kommer att arbeta med planering, underhåll och utveckling av socialförvaltningens verksamhetssystem.
Du har kontakt med- och är kravställare gentemot systemleverantör och genomför avtalsuppföljningar och utredningar vid nya funktioner och förändringar i systemen. I tjänsten som systemförvaltare ingår att planera versionsuppgraderingar, systemförvaltarplaner, felsökning, incidenthantering samt omvärldsbevakning.
Som person är du driven, ansvarstagande och kommunikativ och ser det som självklart att arbeta för ökad användarnytta Du har god samarbetsförmåga och stimuleras av att lösa problem tillsammans med andra. För att nå bra resultat i tjänsten behöver du vara en lyhörd person som trivs med att arbeta nära kund, verksamhet och leverantör. Du skall vara noggrann och bra på att organisera och strukturera ditt arbete.
Kvalifikationer
För att klara uppdraget behöver du ha mycket goda IT -kunskaper och vana av att systematiskt förvalta och administrera komplexa IT system. Du har högskoleutbildning inom IT, systemvetenskap eller annan utbildning och erfarenhet som kan bedömas likvärdig.
Du har förmågan att självständigt planera och organisera ditt arbete samtidigt som du förstår att du behöver vara flexibel i ditt arbetssätt och anpassa dig efter organisationens och användarnas behov.
Du har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter. Du har ett väl utvecklat analytiskt tänkande och kan identifiera hur politiska mål, förändrad lagstiftning eller förändrade verksamheter kräver förändring och utveckling av systemet.
Om du har arbetat med verksamhetssystemet Combine ser vi det som meriterande.
Villkor
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Innebär ditt nya arbete en flytt för dig och din partner?
Vi hjälper medflyttare till nytt arbete i ny livsmiljö. Hjälpen handlar främst om att stötta din medflyttare till nytt arbete eller studier. Det kan även handla om andra frågor som är viktiga i samband med en flytt, till exempel boende, barnomsorg, fritidsaktiviteter och andra nätverk.
Vill du veta mer om vad medflyttarservice kan hjälpa dig med är du välkommen att kontakta agneta@medflyttarservice.se , mobil 072-7331343. Ta gärna en titt på hemsidan för medflyttarservice på adress medflyttarservice.se för mer information.