OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!
Styrning och stöd Gävle har ansvaret för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå nära politiken. Våra medarbetare jobbar med helheten och samordnar arbetet som är gemensamt för alla sektorer inom Gävle kommun.
Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!
Inköpsenheten är en av sektorn Styrning och stöds sju avdelningar. Verksamheten omfattar styrning, ledning, uppföljning och inköpsfrågor.
Gävle kommun satsar på inköp och e-handel och kommunens upphandlingsverksamhet är under uppbyggnad. Mitt i allt detta blir inköpssystem och e-handel viktiga komponenter för framgång och där kommer du att spela en viktig roll.
ARBETSUPPGIFTER
Är du strukturerad och har förmågan att skapa och bibehålla goda relationer? Har du dessutom intresse och förståelse för upphandlings- och E-handelssystem samt vill vara med på vår utvecklingsresa inom inköpsenheten? Då kan det vara just dig vi söker. Kom och gör Gävle bättre med oss!
Som systemförvaltare ska du ansvara för inköpsenhetens upphandlings- och e-handelssystem. Du ska förvalta, förbättra, administrera och uppdatera systemen samt förenkla och utveckla de processer som finns.
I ditt arbete ska du även underhålla systemdokumentationen och ge service och support till användarna. Du arbetar självständigt och driver arbetet framåt genom att planera, genomföra och följa upp leverantörsanslutningar till e-handelssystemet.
I uppdraget ingår även att planera och genomföra utbildningar och du har många olika kontaktytor både intern och externt.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom relevant område för tjänsten eller annan utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom området. Du tidigare erfarenhet från inköpsarbete och inköpssystem och/eller administration av inköps och e-handelssystem.
Det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet UNIT4 ERP (UBW Agresso), upphandlingssystemet (kommers) och/eller analysverktyget Power BI. Har du kunskaper inom LOU och arbetslivserfarenhet från offentlig sektor så är det meriterande.
Du planerar och organiserar ditt arbete och sätter upp mål, organiserar resurser, följer upp och avslutar aktiviteter. Du har förmågan att se vad som behöver prioriteras, är effektiv och använder resurserna för att på bästa sätt nå resultat. Du skapar och bibehålla goda relationer, både intern och externt.
Du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner. Du hittar alternativa lösningar på uppkomna problem och ser logik och samband i komplex information.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.
Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.
Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef, Näringslivsavdelningen Johan Tunhult
026-17 80 15