OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?
Sektor välfärd består av de fyra verksamheterna funktionsnedsättning, hemtjänst och hemsjukvård, individ- och familjeomsorg och vård- och omsorgsboenden. Sektorstödet i sektor välfärd är en enhet som består av systemförvaltare för Treserva och TES, utvecklingsledare, utredare och nämndsekreterare, administratör, personligt ombud, anhörigkonsulent och medicinskt ansvarig sjuksköterska. Sektorstödet arbetar med uppdrag i sektorns verksamhetsområden individ- och familjeomsorg, funktionsnedsättning, hemtjänst- och hemsjukvård och vård- och omsorgsboende.
ARBETSUPPGIFTER
Som systemförvaltare är du en del av det centrala stödet inom sektor välfärd och ansvarar för utveckling, drift och förvaltning av verksamhetssystemet Treserva som finns inom äldreomsorg, hälso- och sjukvård, funktionsnedsättning och individ- och familjeomsorgen. Det kan även röra sig om utveckling, drift och förvaltning av andra system som finns i verksamheterna. Systemförvaltarna i sektorstödet har ett nära samarbete för att gemensamt hantera de uppgifter som finns i gruppen.
Som systemförvaltare har du kontakt gentemot såväl externa som interna IT-leverantörer och genomför utredningar vid förändringar och införande av nya funktioner i systemen. Du kommer aktivt att arbeta med utvecklingsfrågor kring systemet och med våra processer.
I dina arbetsuppgifter ingår användarsupport, dokumentation, statistik, att lösa incidenter, felsökning, utveckling av rutiner, planering och genomförande av utbildning för användare. Du agerar stöd till verksamheternas ledningsgrupper i e-hälsofrågor och IT.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning, alternativt har erfarenhet av förvaltning av system inom verksamhetsområdena. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med systemsupport eller systemförvaltning. Vidare ser vi det även som meriterande om du genom tidigare erfarenhet har med dig goda kunskaper om de olika verksamheterna inom välfärdssektorn och de lagar och regler som styr dessa.
Du som söker är van att ta ansvar och på eget initiativ självständigt planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Att hålla en hög kvalitet är viktigt för dig. Som systemförvaltare motiveras du av att hitta nya lösningar på problem. Du ser nya möjligheter i förändringar, och har lätt för att anpassa dig till nya omständigheter.
Som person har du lätt för att skapa och underhålla dina yrkesmässiga kontakter och nätverk. Du ser vikten av ett bra samarbetsklimat och har ett serviceinriktat bemötande mot såväl kollegor som interna och externa leverantörer och samarbetspartners.
ÖVRIGT
Vänta inte med din ansökan! Vi kommer att hålla intervjuer löpnade under ansökningstiden.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.