OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ingå i ett supportteam på Acceptus?
Vi söker systemförvaltare för fast anställning till support och förvaltning till vårdsystemet TakeCare.
Du ingår i ett supportteam som ger högklassig service och support i journalsystemet TakeCare till Acceptus kundsegment privata vårdgivare i region Stockholm.
Teamet i support och förvaltning hanterar löpande inkommande supportärenden via telefon. Det kan vara att guida användare rätt i systemen med fokus att underlätta för medarbetare att komma vidare i sitt arbete och kunna jobba effektivare i vårdinformationssystemet TakeCare. Inom ramen för förvaltning ingår även deltagande i arbetsgrupper som drivs av objektägare och övriga förvaltningar i region Stockholm. Andra system med koppling till TakeCare är Picsara och Webbformulär samt SALA Systematisk Analytisk Logg Analyser, ett system för logganalyser
Ansvarsområdet omfattar även att samarbeta med projektledare i samband med införande av TakeCare till nya kunder. I arbetet ingår att tillse att kunden har tjänster och behörigheter utifrån tecknade avtal med tillgång till beställningar och behov, samt bygga enheter och kassor och konfigurera.
Acceptus utvecklar även digitala tjänster genom kundsamverkan, i samarbete med teknikföretag. Även i dessa tjänster ingår support och förvaltning via kontakt med kunder i telefon. Digitala tjänster som ingår i portföljen är e-brev, taligenkänning, NÄRA - digital vårdmöte och vaccinationsportalen som förenklar rapporteringen av vaccinationer.
Utbildning
Du har en eftergymnasial utbildning inom vården med erfarenhet av vård och omsorg. Arbetet kräver god förståelse för vårdrelaterade begrepp och att snabbt kunna sätta sig in i användarens situation.
Du har mycket god kunskap och erfarenhet som användare eller administratör av vårdinformationssystemet TakeCare eller annat vårdinformationssystem. Du är genuint intresserad och har god kunskap av digitala tjänster och IT-system samt teknik.
Erfarenhet
1-4 års erfarenhet som systemförvaltare eller lokal systemadministratör (LSA) i TakeCare eller annat vårdinformationssystem.
Du är framgångsrik i kundbemötande och skicklig på att lyssna och förstå kundens behov.
Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift då alla manualer och vår supportdialog är på svenska, och du bör även behärska engelska i tal och skrift.
Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet med förmåga att samarbeta med kunder, projektledare och övriga i teamet i att lösa olika uppgifter.
Du inser vikten i ett professionellt och trevligt bemötande, och tycker om att vara i kontakt med andra människor.
Du trivs i att arbeta i team, men du är även självgående genom att ta ansvar för dina uppgifter, ta egna initiativ, strukturera, prioritera och driva ditt arbete vidare. Till din natur är du lösnings- och resultatorienterad.