Systemförvaltare

Systemförvaltare

Arbetsbeskrivning

Du är välkommen till den lilla kommunen med närhet till det stora. Våra verksamheter speglas av ett stort engagemang bland medarbetarna, korta beslutsvägar och gemenskap. Vill du vara en del av detta är du varmt välkommen.




Sociala utskottets uppdrag är bland annat att möjliggöra och utföra de beslut som fattas av sociala utskottet och förvaltningen.

Sociala utskottet ska bedriva en effektiv och rättssäker socialtjänst utifrån lagstiftningen och med individens behov och resurser i fokus. Sociala sektorn erbjuder stöd till invånare i Norberg i livets alla skeenden och   verksamhetsområde individ- och familjeomsorg, integration, arbetsmarknad, socialpsykiatri, funktionsnedsättning och äldre.

Vill du vara med och tillsammans med dina kollegor inom sociala sektorn arbeta med verksamhetsutveckling, utveckla stöd och användning av olika digitala lösningar, ansvara för sektorns systemstöd?

Arbetsuppgifter

Som systemförvaltare/ utvecklare ska du ansvara för förvaltning av system som används inom  sociala sektorn men även för systemutveckling och implementering av olika digitala lösningar och välfärdsteknik i verksamheterna. De system som används är Lifecare, Procapita, Epsilon och SignIt m fl. I din roll samarbetar du med verksamhetsutvecklare och Mas och är kontaktperson mot systemleverantörerna. Då du kommer att stödja och utbilda medarbetare är det viktigt att du är pedagogisk och lyhörd.

Ditt uppdrag blir bland annat att i samarbete med systemets användare uppdatera, planera och införa nya versioner och moduler i våra verksamhetssystem. Du kommer även att genomföra testarbeten, dokumentera, vara en supportfunktion och delta i olika utvecklingsprojekt.

Vi står ständigt inför nya utmaningar och arbetar hela tiden på att bli bättre, sektorn står nu i startgroparna för införande av ett digitalt ledningssystem och Hypergene.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en högskoleutbildning och erfarenhet av systemförvaltning och utvecklingsarbete, gärna inom vård och omsorg. Du har kunskaper och erfarenhet från processer inom myndighetsutövning och utförarprocesserna inom vård och omsorg, hälso- och sjukvård och har god kännedom om dess regelverk och tillhörande lagar. Det är meriterande att ha god kunskap om olika verksamhetssystem och god förståelse och intresse för digitala hjälpmedel och e-tjänster.

Vi söker dig som är van vid att ta eget ansvar, är strukturerad, noggrann och självgående. Du klarar av att arbeta i ett tidvis högt tempo och är flexibel i ditt arbetssätt. Du värdesätter ett gott samarbete med andra och har lätt för att etablera goda relationer. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Du behöver ha goda kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som skrift.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sociala sektorn
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 februari 2022
  • Ansök senast: 16 februari 2022

Liknande jobb


23 december 2024

System Manager to Boliden Group

System Manager to Boliden Group

23 december 2024

Team coach/Systemförvaltare

Team coach/Systemförvaltare

20 december 2024

Systemförvaltare, Tjänsteområde HR och Lärande

Systemförvaltare, Tjänsteområde HR och Lärande

20 december 2024