OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som en del av Region Gotland ansvarar socialförvaltningen för socialtjänst, äldreomsorg och omsorg om personer med funktionsnedsättning på hela Gotland. Våra cirka 1700 medarbetare är med och skapar en effektiv verksamhet som har kunden i centrum.
Vilka är vi?
Som systemförvaltare kommer du ha din hemvist i socialförvaltningens administrativa enhet där du har engagerade kollegor som arbetar förvaltningsövergripande med både förvaltning och utveckling inom olika områden.
Inom enheten arbetar tretton personer som trots helt skilda uppdrag är ett sammansvetsat gäng som gillar att samarbeta och stödja varandra i de olika uppdragen. Du kommer att arbeta tillsammans med de tre andra systemförvaltarna inom enheten med nära samarbete till utvecklingsledare inom digitalisering.
Dina arbetsuppgifter
Vill du ha ett utvecklande och spännande jobb där såväl tekniken, verksamhetsnyttan och kundnyttan är i centrum? Kom då och arbeta i vårt härliga team!
Det händer mycket inom den digitala utvecklingen och vi behöver därför utöka teamet med ytterligare en systemförvaltare, inledningsvis under ett år.
Du kommer att arbeta med förvaltning, förbättring och utveckling av Treserva som är det verksamhetssystem som stödjer arbetsprocesserna inom äldreomsorg, omsorg om personer med funktionsnedsättningar samt kommunal hälso- och sjukvård.
Du kommer att ansvara för den dagliga operativa supporten inom systemet och är en kontaktyta ut till användarna. Bland annat kommer du att ta emot supportärenden och hantera dem, tilldela och avsluta behörigheter samt genomföra kontinuerliga loggkontroller. I din roll ingår även att hålla i kontakter gentemot digitaliseringsavdelningen, hantera förändringar inom systemet samt genomföra felsökning. Förutom åtgärder i verksamhetssystemet så kommer du även att hantera support rörande e-tjänsten för behörighetstilldelningen samt support för de mobilappar som är kopplade till verksamhetssystemet.
Vem är du?
Du som söker har eftergymnasial utbildning och/eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig inom området. Du har erfarenhet av att stödja andra i verksamhetsnära IT-system, gärna inom socialtjänst och/eller vård och omsorg. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från verksamhetsområdet samt erfarenhet av verksamhetssystemet Treserva.
Du är tydlig och strukturerad i ditt arbete och har förmåga att planera så att de satta målen nås på ett effektivt sätt. Du har lätt för att förstå och sätta dig in i nya system och är bra på att dela med dig av kunskap och information för att tillsammans nå önskade resultat.
Du är en trygg person som har förmågan att arbeta självständigt och i team. Du brinner för service och visar ett genuint intresse för kunder och deras frågeställning. Du förstår vikten av att vara professionell, pedagogisk och tydlig. Vi ser att din kommunikativa förmåga är väl utvecklad i både tal och skrift och att du har lätt för att samverka och skapa dialog. Rollen ställer krav på att du är flexibel och duktig på att organisera och prioritera.
Din kompetens och erfarenhet är viktig men vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Körkort önskvärt.
Om Region Gotland
Region Gotland svarar för kommun- och landstingsuppgifter samt har det regionala utvecklingsansvaret på Gotland. Vi är nära 6700 engagerade medarbetare som genom våra 240 yrken tillsammans skapar ökad livskvalitet för öns invånare. Vill du också vara med och utföra Sveriges viktigaste jobb?
Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler!
Övrigt
Inom Region Gotland strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.
Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på http://gotland.com/flytta-hit/
På Instagram kan du via @viarregiongotland följa våra medarbetare i sina dagliga arbeten.