OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök.
I Landskrona stad med drygt 3300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Här finns utrymme för dig med mod och handlingskraft och du får möjlighet att utvecklas.
Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer? Välkommen med din ansökan!
Om oss
Löneenheten tillhör Stadsledningsförvaltningens centrala HR-avdelning, som utöver enhetschef består av fem lönekonsulter, en systemutvecklare, två systemförvaltare och en HR-controller. Löneenhetens uppdrag är att vara stödjande i löne- och pensionsprocesserna, med stort fokus på att utveckla och effektivisera vårt arbete för att skapa värde för organisationen.
Vi har en nära dialog med stadens chefer och chefsstöd. Stadens personal- och lönesystem är Heroma, vilket även förser stadens många andra system med information genom systemintegrationer.
ARBETSUPPGIFTER
Som systemförvaltare ansvarar du för att systemet är uppdaterat enligt gällande lagar och avtal. Detta innebär att du omvandlar lag- och avtalsförändringar till nya och uppdaterade regelverk samt ansvarar för processerna i systemet. Problemlösning som är en del av tjänsten kräver att du är analytisk, systematisk och strukturerad i ditt sätt att arbeta.
I rollen ingår även att testa nya versioner, flöden och utvecklingar kopplade till systemets funktionalitet vilket innebär att vara kontaktperson och kravställaren mot leverantörer. Du kommer att ingå i vår driftsgrupp tillsammans med systemutvecklare och enhetschef.
I arbetsuppgifterna ingår också att
• kunna kommunicera förändring och vara engagerad i rollen som stöd till användarna
• delta i utredningar avseende nya tillämpningar inom området
• medverka i användarforum, nätverk och utvecklingsprojekt
• ha fortlöpande kontakt med leverantörer angående supportärenden, uppgraderingar och utvecklingsfrågor
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av att arbeta med systemförvaltning av personal- och lönesystem. Lägst gymnasiekompetens men gärna en eftergymnasial påbyggnadsutbildning inom område som arbetsgivaren finner lämplig.
Det är viktigt att du har ett konsultativt och självständigt arbetssätt, mycket god samarbetsförmåga och ett professionellt bemötande då du kommer att ha en utåtriktad roll med många olika kontaktytor. Du känner stort ansvar för helheten och är kvalitets- och resultatmedveten. Vi ser att du aktivt bidrar till att identifiera möjligheter att digitalisera eller automatisera flöden i de olika lönerelaterade processerna.
Vi ser det som meriterande att du har erfarenhet av arbete inom offentlig sektor samt om du har väldig goda kunskaper i kollektivavtal AB.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Landskrona stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-693 693. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt personuppgiftslagen.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp.