OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Patientsäkerhetsenheten, Region Sörmland
Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!
Om oss
Patientsäkerhetsenheten arbetar regionövergripande i länet. Vi är en del av gemensam hälso- och sjukvårdsledning. På enheten jobbar patientsäkerhetssamordnare, chefsläkare, utbildningssamordnare, objektspecialister, administratörer och jurist. Vårt mål är att bedriva patientsäker vård. Vår ambition går i linje med den Nationella handlingsplanen för patientsäkerhet.
Dina arbetsuppgifter
Som systemförvaltare/objektspecialist för regionens avvikelsehanteringssystem ansvarar du primärt för hälso- och sjukvårdens verksamhetsområde tillsammans med ytterligare en kollega på enheten. Arbetet leds av förvaltningsproduktledaren (som också finns på enheten) samt förvaltningsproduktledare IT. Du ingår även i en regional förvaltningsgrupp med representanter från övriga verksamhetsområden.
I uppdraget ingår att ge support och utbilda i systemet för våra användare som i första hand är chefer och avvikelsesamordnare.
Du arbetar med systemförvaltning 50-75% den övriga tiden med övergripande riskanalyser i verksamhetsområdet hälso- och sjukvård.
I arbetsuppgifterna ingår användarstöd i form av support via funktionsbrevlåda, telefon och på plats, utbildning och dokumentation av användarmanualer. I arbetet med ändringshantering ingår dokumentation av ändringsbehov, testarbete och implementering. Utöver löpande förvaltningsarbete ingår periodvis att delta i införandeprojekt för nya funktioner och system.
Region Sörmland arbetar enligt förvaltningsmodellen pm3 där avvikelsesystemet ingår i förvaltningsobjektet Kvalitet, utveckling och förbättring.
Din kompetens
Du har lämplig vårdutbildning för tjänsten. Gärna erfarenhet av avvikelsesystemet eller it system. Du behöver ha en god samarbetsförmåga, vara serviceinriktad och flexibel då det ingår mycket kontakt med verksamheter och andra verksamhetsområden. Vi ser att du är initiativtagande kan arbeta självständigt och känner dig bekväm med att tala inför grupper eftersom utbildning i olika forum är en stor del av arbetet. Du behöver ha god kunskap i administration ex. Office paketet. Om du har erfarenhet av riskanalys så ser vi det meriterande. Tjänsten innebär resor inom länet. B körkort krävs.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av
Verksamhetschef Marie Björnstedt Bennermo, 076-695 54 07.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.
Kom och jobba hos oss på patientsäkerhetsenheten!
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2022-06-26.
Intervjuer sker löpande.
Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)
Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.