Systemförvaltare

Systemförvaltare

Arbetsbeskrivning

På GotlandsHem gör vi vårt bästa för att hyresgäster ska trivas och känna sig trygga, både i sitt boende och med oss som hyresvärd. För att vi ska lyckas måste även systemen som stödjer oss vara på topp. Därför söker vi dig som vill sköta hjärtat i vår verksamhet – fastighetssystemet och övriga fastighetsanknutna verksamhetssystem som vi använder i vardagen. Det är en ny och spännande roll med stora möjligheter att redan från början vara med att påverka och utveckla navet i allt vi gör.
Lite om dina arbetsuppgifter
Rollen som systemförvaltare hör till vår fastighetsavdelning, som bland annat ansvarar för att förvaltning, driftsekonomi och underhåll hanteras på hållbart och affärsmässigt sätt.
Ditt grunduppdrag blir att arbeta med förvaltning och support av vårt fastighetssystem, men även andra system, digitala tjänster och arbetssätt som relaterar till detta. Du kommer arbeta nära våra tekniska förvaltare och IT-ansvarig och ansvara för kontakter med leverantörer, leverantörsuppföljning, felavhjälpning, ärendehantering, testning, utbildningar och användarstöd. I arbetsuppgifterna ingår även en hel del systemadministration, såsom statistikuttag, konfigurationer, behörighetshantering, systemdokumentation och upprätthållande av systemförvaltningsplaner.
Vi jobbar processinriktat tillsammans med kollegor med olika kompetenser inom företagets övriga verksamhetsområden, ofta i projektform. Du kommer att vara en viktig del i detta arbete och ha till uppgift att bidra med din kunskap om våra fastighetssystem och vilka möjligheter och förutsättningar de ger oss.
Lite om dig
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att lyckas i rollen har du förmåga att bygga goda relationer med människor i din omgivning men också att leda dig själv och att skapa struktur i ditt arbete. Vi tror att du har en pedagogisk ådra och gillar ordning och reda.
Du har minst gymnasieutbildning, troligen påbyggd med utbildning inom systemförvaltning/IT eller likvärdig utbildning. Du har förmodligen erfarenhet av systemägande, systemförvaltning eller administration av verksamhetssystem och är intresserad av digitalisering och ständiga förbättringar.
Det är meriterande om du har en akademisk utbildning inom IT-området eller har pedagogisk bakgrund. Erfarenhet av fastighetssystem, projektarbete eller verksamhetsutveckling kan vara andra meriter.
Tjänsten är placerad i Visby.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och tycker att mångfald är en styrka. Därför välkomnar vi sökande med olika språkkunskaper, bakgrund och kön.
Vi har redan gjort vårt medieval och vill inte bli kontaktade av andra säljbolag.
GOTLANDSHEM – GOTLÄNNINGARNAS HYRESVÄRD
GotlandsHem är ett allmännyttigt bostadsföretag ägt av Region Gotland. Sedan 1957 har vi byggt, förvaltat och hyrt ut lägenheter. Vi har i uppdrag att förmedla ett tryggt och trivsamt boende för ett hållbart liv, ett uppdrag vi bär med stolthet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB GotlandsHem VISBY
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juli 2022
  • Ansök senast: 14 augusti 2022

Besöksadress

Jungmansgatan 1 A
None

Postadress

Jungmansgatan 1 A
VISBY, 62183

Liknande jobb


6 november 2024

6 november 2024

6 november 2024

6 november 2024