OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du har säkert fått frågan "Vad jobbar du med?". I Bjuvs kommun ställer vi istället frågan "Vad jobbar du för?"
Vi arbetar för utveckling, hållbarhet, jämlikhet och framtiden för att tillsammans forma ett helt samhälle.
Vad jobbar du för?
I den nybildade gemensamma socialförvaltningen arbetar vi för kvalité, trygghet och trivsel. Vi är medskapare, vi är nyfikna och ser möjligheter i förändringsarbete. Hos oss uppmuntras du till att reflektera, utveckla och utforska. Genom att våga pröva och ompröva bidrar vi till ny kunskap och nytt arbetssätt. Vi har kraft i nyskapandet och vågar vara nyskapande för att endast det bästa är gott nog för människorna i Bjuvs kommun.
Så har vi aldrig gjort förr används som beröm
Vill du vara med och forma ett helt samhälle med oss?
ARBETSUPPGIFTER
Socialförvaltningen består av en IFO, (Individ och Familj Omsorg) och ett kommunalt omsorgsbolag OiB AB, (Omsorg i Bjuv AB). Sammanlagt är vi drygt 450 anställda varav merparten arbetar inom OiB AB. IFO består av fyra verksamheter, Myndighet Vuxna, Myndighet Barn och Unga, Verkställighet Vuxna samt Verkställighet Barn och Unga. OiB har tre verksamhetsgrenar: äldreomsorg, HSL samt LSS/Socialpsykiatri.
Som systemförvaltare ansvarar du för verksamhetsnära systemförvaltning och anpassning av systemen enligt verksamhetens behov. I arbetsuppgifterna ingår även ansvar för systemunderhåll, användarsupport, utbildning av stödanvändare, system- och behörighetsadministration, statistik inlämningar samt kontakt med leverantörer och andra aktörer. Vi använder verksamhetssystem Lifecare.
Du kommer att ha huvudansvaret för IFO-delen inom verksamheten men kommer även att arbeta med verksamhetssystem inom OiB. Arbete med digitalisering och automatisering inom förvaltningen och kommunen förekommer också. I teamet ingår två andra medarbetare.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning för tjänsten. Du bör ha erfarenhet och kunskap om myndighetsutövning och utförarverksamhet för att förstå dess utmaningar och driva utvecklingsarbete.
Vi söker en lösningsfokuserad och serviceinriktad person som gillar att samarbeta. Du är strukturerad, tar egna initiativ, är flexibel och har ett eget driv att hitta effektiva lösningar. Vidare trivs du i en miljö som innebär en varierad vardag där många söker sig till dig för att få stöd i sitt dagliga arbete. Vi värdesätter att du är lyhörd och intresserad av att fånga upp verksamhetens behov av systemstöd och krav på funktionalitet.
Förmågan att se processens flöden samt hur delarna och helheten påverkar varandra är viktig och du förväntas agera proaktivt i utvecklingsfrågor och vara en kompetent kravställare gentemot systemleverantör.
Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av verksamhetssystem Lifecare samt har erfarenhet av leverantörsstyrning
ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Vi undanber oss kontakt från andra annonsörer
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
För att komma i fråga för en anställning inom Socialförvaltningen i Bjuvs kommun ska ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Registerutdraget uppvisas först vid erbjudande om anställning.
Bjuvs kommun är en del av Familjen Helsingborg. Familjen Helsingborg är människor som möts, platser som stimulerar och sammanhang som utvecklar. Här växer både människor och företag.
Känslan skapar Familjen Helsingborg.
Vi är: Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga.
familjenhelsingborg.se