OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som är serviceinriktad och trivs med att jobba med problemlösning och användarstöd för digitala verktyg inom vården. Vill du vara en del av vårt supportteam som dagligen stöttar vården att optimera verksamheten och säkerställa patientsäkra arbetssätt?
Om Acceptus
Acceptus arbetar för att förenkla vardagen i vårdrelaterade verksamheter inom hälsa, vård och omsorg. Vårt erbjudande av digitala vårdtjänster omfattar såväl egenutvecklade tjänster som lösningar från samarbetspartners. I takt med den ökade efterfrågan växer verksamheten vilket gör att vi behöver utöka teamet.
Om tjänsten
Vi söker systemförvaltare till vår support och förvaltning av TakeCare och egenutvecklade digitala vårdtjänster.
Teamet support och förvaltning hanterar löpande inkommande supportärenden via telefon och via ärendehanteringssystem. I rollen som systemförvaltare kommer du att arbeta med hantering av användarsupport och förvaltning av TakeCare och dess kringsystem som till exempel webbformulär, Picsara, SALA och eTjänster (1177). I förvaltningsarbetet deltar du i arbetsgrupper i den regionala förvaltningen.
I rollen ingår också support av våra egenutvecklade digitala vårdtjänster eBrev, NÄRA (digitala vårdmöten) samt Vaccinationsportalen. Även Taligenkänning är en tjänst vi erbjuder support till.
Du kommer även samarbeta med våra projektledare i samband med införande av nya kunder i TakeCare och i våra digitala vårdtjänster.
Du ingår i ett supportteam som ger högklassig service och användarsupport till privata vårdgivare i region Stockholm. Företaget erbjuder dig möjligheten att aktivt bidra med idéer till fortsatt utveckling av supportverksamheten samt möjlighet till ständig utveckling i att lära dig nya tjänster och applikationer.
Utbildning
Utbildning inom vård och omsorg är meriterande.
Arbetet kräver god förståelse för vårdrelaterade begrepp, hur vården fungerar samt är strukturerad.
Erfarenhet
Du har mycket god kunskap och erfarenhet som systemförvaltare eller lokal systemadministratör (LSA) av vårdinformationssystemet TakeCare.
Du är genuint intresserad och har goda kunskaper av IT-system samt teknik. Du bör också ha erfarenhet av digitala verktyg, plattformar och applikationer som används inom vården.
Du är lyhörd i kundbemötande för att kunna identifiera och hantera kundens önskemål och behov.
Personliga egenskaper
Tjänsten kräver att du har ett prestigelöst förhållningssätt och du har lätt för att samarbeta med kollegor och kunder.
Då arbetet innebär mycket kontakter med kunder och användare är det en förutsättning att du är serviceinriktad, tydlig och har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.
Som person är du initiativtagande och flexibel och kan arbeta i grupp och självständigt för att lösa problem och skapa möjligheter tillsammans med andra.
Omfattning: heltid, möjlighet till distansarbete
Välkommen med din ansökan!