OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad roligt att du är intresserad av jobb i Kils kommun. Vi är ungefär 1 000 anställda som arbetar för att ungefär 12 000 invånare ska få en bra service. För oss är det viktigt att du ser varje människa som en individ och att du tillsammans med dina kollegor strävar efter att skapa en välkomnande miljö där alla har möjligheten att trivas och utvecklas. Du nöjer dig inte med att bara vara bra. Du vill bli ännu bättre och ser till att omvärldsbevaka och göra de förändringar som krävs för att vi ska möta framtiden på ett bra sätt. Det är precis det som vår vision, Kil – på rätt spår, handlar om. Vi strävar efter att befinna oss på rätt spår men måste alltid vara beredda att pröva nya vägar för att nå dit. Välkommen med din ansökan!
I sektor Arbete och individ organiseras individ- och familjeomsorg, arbetsmarknad och utveckling, funktionsstöd, integration och vuxenutbildning.
Socialtjänsten befinner sig i ett spännande utvecklingsskede när det gäller digitalisering och välfärdsteknik.
Vi söker nu dig som med god pedagogisk förmåga och intresse för ny teknik vill arbeta både med förvaltning av befintliga system och vara med och utveckla nya lösningar.
Hos oss erbjuds du en omväxlande tjänst i en verksamhet där kundnyttan står i fokus och där förbättringsarbete hör till vardagen.
Arbetsuppgifter
Som systemförvaltare har du framförallt ett ansvar för förvaltning och administration av våra befintliga verksamhetssystem. Du kommer att arbeta direkt mot verksamheterna med felsökning, support, underhåll och förbättring av systemen. Andra arbetsuppgifter är att utbilda användare och ta fram statistikunderlag utifrån såväl externa krav på information som interna behov.
Viss del av ditt arbete kommer också innebära ett utvecklingsarbete; anpassningar av befintliga system, fånga upp behov av nya lösningar samt samordning av införandeprojekt och implementering av nya system och digitala lösningar.
Kvalifikationer
Du ska ha praktisk erfarenhet av att arbeta med förvaltning av system i offentlig verksamhet, gärna socialtjänst. Erfarenhet av Lifecare, Treserva eller liknande verksamhetssystem är meriterande.
Vi söker dig som är van vid att ta ansvar, är noggrann, strukturerad och självgående. Då du kommer att stödja och utbilda medarbetare är det viktigt att du är pedagogisk, lyhörd och har en god kommunikativ förmåga. Du klarar av att arbeta i ett tidvis högt tempo och är flexibel i ditt arbetssätt. Du är naturligtvis intresserad av välfärdsteknisk utveckling. Du värdesätter ett gott samarbete med andra och har lätt för att etablera goda relationer.
Du ska ha relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet.
Det är meriterande om du tidigare har arbetat i projektform.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Kils kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via angiven länk (inte med e-post eller i pappersformat). Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi har redan gjort våra medieval för denna rekrytering och undanber oss ytterligare kontakter angående försäljning av annonsplatser eller diskussioner om samarbeten.